Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 7-07-2002 Persberichten Politie Limburg - Zuid
Zondag 7 juli 2002

District Maastricht

Maastricht Rijden onder invloed

Een patrouille zag op zondagochtend omstreeks 3.00 uur een voertuig luid claxonnerend met hoge snelheid over de Via Regia in Maastricht rijden. De agenten reden achter de Belgische personenauto aan en gingen naast de auto rijden. Aan de bestuurder werd een stopteken gegeven. Dit werd genegeerd. Plotseling stopte de bestuurder en keerde de auto om in tegengestelde richting weer weg te rijden. De bestuurder negeerde enkele malen verkeerslichten en wist een andere patrouilleauto die op de weg stond te omzeilen. Uiteindelijk werd de bestuurder wederom op de Via Regia tot stoppen gedwongen en hij werd aangehouden. De man, een 25 jarige inwoner van Maasmechelen, bleek alcohol te hebben gedronken. Uit de ademtest bleek een promillage van 1.2 o/oo. Tegen de man werden ter zake dit feit en de gepleegde overtredingen processen verbaal opgemaakt.

Maastricht Man met mes gestoken

Op zaterdagmiddag, omstreeks 18.00 uur werd een 33 jarige man op de Markt met een scherp voorwerp in zijn nek gestoken. Aanleiding hiervan was dat een nog onbekende verdachte had getracht de beurs van het slachtoffer te stelen, doch dit werd door het slachtoffer bemerkt. Het slachtoffer liep vervolgens weg over het Marktplein. De verdachte liep achter hem aan en stak hem in zijn nek en rende vervolgens weg in de richting van de Boschstraat. Door de politie werd een onderzoek in de omgeving ingesteld. De dader werd niet meer aangetroffen. Het slachtoffer werd voor doktersbehandeling door de ambulance naar het ziekenhuis overgebracht. Door de politie wordt een onderzoek naar de identiteit van de verdachte ingesteld.

District Kerkrade

Landgraaf Onder invloed

Door een patrouille werd zaterdagnacht omstreeks 1.00 uur op de Wilhelminastraat gezien dat een bromfietsbestuurder bijna van zijn voertuig viel toen hij stopte voor de kruising met de Beuteweg. Hierop werd de bromfietser, een 31 jarige Kerkradenaar, gecontroleerd. De man bleek gedronken te hebben. Uit de ademtest bleek een promillage van
1.7 o/oo, ruim driemaal de toegestane hoeveelheid. Tegen de man werd proces verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 9 uur.

Kerkrade Aanhoudingen na etalagekraak

In de nacht van zaterdag op zondag, omstreeks 2.45 uur, werd de etalage van een winkel in de Grensstraat in Kerkrade door drie personen vernield. Dit werd door getuigen bij de politie gemeld. Uit de winkel werden sigaretten gestolen. Aan de hand van de door getuigen verstrekte signalementen werden op de Graaf Saffenburgweg 2 mannen (23 en 18 jaar) en een vrouw (21 jaar) uit Kerkrade aangehouden. Ze werden overgebracht naar het politiebureau waar zij voor verder onderzoek zijn ingesloten. Op de plaats waar het drietal werd aangehouden werd een doos met daarin sloffen sigaretten aangetroffen.

Eygelshoven Aanhouding

Op zondagochtend, omstreeks 3.50 uur, werd gemeld dat de ruit van de toegangsdeur van een flat in Berghofstraat werd vernield. Door de politie werd in de omgeving een 32 jarige man aangetroffen die spontaan verklaarde de ruit met steen te hebben vernield. De man, die gedronken had, werd aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten.

District Sittard

Geleen Inbraak

Zaterdagavond, omstreeks 23.50 uur, werd ingebroken in een pand gelegen in de Borrekuilstraat in Geleen. Van het pand werd aan de achterzijde een ruit vernield, waarna men zich toegang verschafte. Uit het pand werd een computer gestolen.

Geleen Onder invloed tegen lantaarnpaal

In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks 0.45 uur reed een 36 jarige automobilist in de Houtmanstraat in Geleen tegen een lantaarnpaal. Bij het opnemen van de aanrijding bleek dat de bestuurder alcohol had genuttigd. De man had een promillage, zo bleek uit de ademanalyse, van 2,6 o/oo, ruim vijfmaal de toegestane hoeveelheid.

Tegen hem werd proces verbaal opgemaakt en hij kreeg een rijverbod van 14 uur.

Nieuwstadt Motorrijder gewond

Op zaterdagmiddag omstreeks 15.30 uur, raakte een 41 jarige bestuurder van een motor gewond bij een aanrijding. Dit gebeurde Aan de Linde in Nieuwstadt toen een 46 jarige automobilist uit Grevenbicht uit een parkeerhaven wegreed en op de weg wilde keren. Hij zag de naderende motorrijder over het hoofd. De motrrijder trachtte nog te ontwijken doch botste tegen de auto en kwam op de linkerrijstrook terecht waar hij tegen een geparkeerde auto reed. De motorrijder werd met beenletsel naar het ziekenhuis vervoerd.

Sittard Aanhouding bij poging autodiefstal

Op zaterdagavond, omstreeks 22.00 uur, werd in de Overhovenerstraat in Sittard een 35 jarige inwoner van Geleen aangehouden. De man zat in een auto op de parkeerplaats aan de Steenweg toen een burgerpatrouille passeerde. Hierop stapte de man uit de auto en toen hem werd gevraagd wat hij aan het doen was zette hij het op een lopen. Bij een onderzoek in de omgeving werd de verdachte in de bovengenoemde straat aangetroffen en aangehouden. Bij zijn aanhouding had de verdachte een mes en een schroevendraaier en tang bij zich. Hij werd voor verder onderzoek ingesloten. Van de auto waarin de verdachte werd aangetroffen was een portierslot vernield en was de bedrading bij de stuurkolom doorgesneden.

District Heerlen

Heerlen Aanhouding na mishandeling

In de Magalhaenstraat in Heerlen werd in de vroege zondagochtend omstreeks 5.30 uur een 18 jarige inwoner van Heerlen aangehouden. De man had even tevoren zijn 17 jarige eveneens uit Heerlen afkomstige vriendin mishandeld. Na de mishandeling vluchtte de man weg. Het slachtoffer raakte gewond in haar gezicht en werd per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Tijdens het inladen van het slachtoffer kwam de verdachte ter plaatse en werd door omstanders als zijnde de dader aangewezen. Hierop werd hij aangehouden en overgebracht naar het politiebureau.

Brunssum Rijden onder invloed

In de nacht van zaterdag op zondag omstreeks 0.35 uur, werd in de Treebeekstraat in Brunssum een 22 jarige automobilist uit Hoensbroek gecontroleerd. De man bleek alcohol te hebben gedronken. Uit de ademanalyse bleek een promillage van 1.4 o/oo. Tegen de man werd proces verbaal opgemaakt en zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Heerlen Etalagekraak

In de nacht van vrijdag op zaterdag werd de etalage van een zaak gelegen aan de Bautcherweg met een trottoirtegel vernield. Doot het ontstane gat in de etalage werd een aantal flessen drank gestolen.

Heerlen Brandstichting aan gestolen auto

Op zaterdagmiddag omstreeks 16.30 uur werd bij de politie gemeld dat op het Fossielenerf in Heerlen een personenauto in brand stond. Ter plaatse bleken dak en motorkap van een personenauto inderdaad in brand te staan. Door de brandweer werd geblust. De auto bleek in Maastricht gestolen te zijn. Het portierslot was geforceerd.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Zuid Maastricht 07-07-2002 '