Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 17-06-2002
Persberichten district Sittard (HP 14:13 uur) Maandag 17 juni 2002

Stein, drie gewonden bij verkeersongeval met motor met zijspan: Zondag 16 juni 2002 zijn op de autosnelweg A-76 ter hoogte van de gemeente Stein drie personen gewond geraakt bij een verkeersongeval van een motor met zijspan.
De 46 jarige bestuurder van de motor met zijspan haalde op de autosnelweg, komende uit de richting van België en rijdende in de richting van Stein, een camper in over de linker rijstrook en stuurde zijn voertuig na de inhaalmanoeuvre terug naar de rechterrijstrook. Door nog onbekende reden schoot de motor met zijspan, nadat deze terug was op de rechterrijstrook, meteen terug naar de linker weghelft waar de motor met zijspan tegen de vangrail van de middengeleiding tussen beide rijbanen botste. De die opzittenden van de motor met zijspan werden alle drie van de motor geslingerd en kwamen terecht tegen de vangrail van de middengeleiding. Zowel de twee jeugdigen,16 en 13 jaar oud, bleven gewond op het wegdek liggen, alsmede ook de 46 jarige bestuurder. Zij werden daarna door ambulances naar ziekenhuizen in Sittard als Maastricht overgebracht. Zij zijn alle drie ter verdere behandeling opgenomen. De 16 jarige jongen welke in Maastricht opgenomen werd diende een heupoperatie te ondergaan. De politie is op zoek naar getuigen die het ongeval hebben zien plaatsvinden en die mogelijk de juiste toedracht aan de politie kunnen mededelen. Zij kunnen contact opnemen met de politie in Born/Susteren 0900-8844.

Sittard, rijden onder invloed:
Een 40 jarige automobilist uit Sittard is maandag 17 juni 2002 door de politie bekeurd wegens het rijden onder invloed in een personenauto. De politie zag de auto omstreeks 00.05 uur slingerend over de Heistraat te Sittard rijden in de richting van de Rijksweg Noord. Bij de daaropvolgende controle bleek de bestuurder behoorlijk naar het gebruik van alcohol te ruiken hetgeen de uitslag van de alcoholblaastest nogmaals bevestigde. Aan het politiebureau gaf de ademanalyse een uitslag tussen 2.2 en 2.3 promille. Tegen de inwoner van Sittard werd proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Na verhoor kon hij huiswaarts.

Ook een 24 jarige inwoner van Sittard heeft maandagmorgen 17 juni 2002 zijn rijbewijs moeten inleveren naar aanleiding van het rijden onder invloed in een personenauto.
Dit gebeurde naar aanleiding van een telefonische klacht dat een bestuurder van een rode Golf over de Markt te Sittard aan het crossen zou zijn. Op weg naar de melding zag een politiepatrouille omstreeks 02.15 uur de betreffende auto over de President Kennedysingel te Sittard rijden waarna een controle volgde. Na het afleggen van een alcoholblaastest bleek dat de bestuurder alcohol gedronken had. Hij werd meegenomen naar het politiebureau waar de ademanalyse een alcoholpromillage aangaf van 1.4 promille. Tegen de inwoner van Sittard werd proces-verbaal opgemaakt waarbij zijn rijbewijs werd ingevorderd. Na verhoor kon hij huiswaarts.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Zuid Maastricht 17-06-2002 '