Korps: Limburg-Zuid, plaats: Maastricht 19-02-2003
Persberichten districten Heerlen/ Kerkrade (HP 13.50) Woensdag 19 februari 2003

Heerlen, gewond bij verkeersongeval.

Een 16 jarige bromfietser uit Landgraaf is dinsdagavond 18 februari 2003 omstreeks 19.20 uur licht gewond geraakt bij een verkeersongeval met een personenauto op de Kerkradeweg te Heerlen. Een 31 jarige automobilist uit Heerlen verleende op de Kerkraderweg geen vrije doorgang aan de bromfietser ten gevolge waarvan een aanrijding volgde. De bromfietser werd geschept en kwam ten val. Personeel van een ambulance heeft het slachtoffer ter plaatse eerste hulp verleend. Gelukkig werden alleen kneuzingen geconstateerd. Het slachtoffer kon daarna naar huis. Tegen de automobilist wordt proces-verbaal opgemaakt.

Heerlen, winkeldief aan politiebureau afgeleverd.

De politie heeft dinsdagmiddag 18 februari 2003 tegen een 18 jarige inwoonster van Heerlen proces-verbaal opgemaakt wegens het plegen van een winkeldiefstal. In een modezaak gevestigd aan de Stationsstraat te Heerlen nam de winkeldievegge omstreeks 14.00 uur een damestruitje weg met een winkelwaarde van 20 euro. Bij de winkeldiefstal werd zij echter betrapt door het personeel die haar aan het politiebureau afleverden. Daar werd aangifte gedaan van de gepleegde winkeldiefstal. De inwoonster van Heerlen kreeg een transactievoorstel van 115 euro aangeboden. Na verhoor kon zij huiswaarts.

Kerkrade, winkeldieven aangehouden.
Een 54 jarige vrouw uit Heerlen en een 64 jarige man uit Kerkrade zijn dinsdagnamiddag 18 februari 2003 door de politie aangehouden nadat zij op heterdaad door winkelpersoneel bij een diefstal waren betrapt. Het tweetal ontvreemdde in een bouwbedrijf aan de Roda JC Ring te Kerkrade diverse goederen waaronder een boormachine en een douchegordijn met een winkelwaarde van bijna 240 euro. Nadat er niets afgerekend werd aan de kassa wilde het tweetal het bedrijf verlaten, maar het personeel riep beiden aan de uitgang ter verantwoording. De gewaarschuwde politie heeft beide winkeldieven meegenomen naar het politiebureau waar tegen hen proces-verbaal werd opgemaakt. De winkeldiefstal werd bekend. In de woning van de Kerkradenaar stelde de politie vervolgens nog een onderzoek in. Daar werd nog een schuurmachine aangetroffen welke eveneens van diefstal afkomstig bleek. Na overleg met de Officier werd bepaald dat beide winkeldieven zich bij hem moeten verantwoorden. Zij zijn gedagvaard in het kader van snelrecht.

Landgraaf, gewond bij verkeersongeval.
Een 21 jarige automobilist uit Landgraaf heeft dinsdagmiddag 18 februari 2003 een verkeersongeval veroorzaakt op de Hoogstraat te Landgraaf waar een invalide man in zijn rolstoel aangereden werd en gewond raakte.
Vermoedelijk door de laagstaande zon in combinatie met even afgeleid zijn zag de automobilist uit Landgraaf kort na 15.00 uur een invalide man (79 uit Landgraaf) in een elektrische rolstoel niet hoe deze een voetgangersoversteekplaats t.h.v. de kerk overstak. Er volgde een aanrijding waarbij de invalide man uit zijn voertuig gereden werd. Hij bleef gewond op het wegdek liggen. Met een ambulance werd het slachtoffer naar het ziekenhuis vervoerd waar bij onderzoek een gebroken been en een hoofdletsel werden vastgesteld. Tegen de automobilist wordt proces-verbaal opgemaakt.

Kerkrade, hennepkwekerij ontmanteld.
In een woning aan de Akerstraat te Kerkrade heeft de politie dinsdagnamiddag 18 februari 2003 een hennepkwekerij ontmanteld. De huurder kreeg van de Officier van Justitie een transactievoorstel van 2700 euro opgelegd.
Naar aanleiding van het vermoeden van de aanwezigheid van een hennepkwekerij in een woning aan de Akerstraat te Kerkrade stelde de politie dinsdagnamiddag omstreeks 17.30 uur een onderzoek in. In de kelderverdieping werd in aanwezigheid van de huurder een hennepkwekerij aangetroffen. Deze bestond uit 428 hennepplanten. Verder trof de politie 30 groeilampen, 4 koolstoffilters, een afzuiginstallatie, 3 ventilatoren en 30 transformatoren aan. Na monsterneming van de hennepplanten en na overleg met de Officier van Justitie werd de gehele hennepkwekerij ontmanteld. Medewerkers van Essent stelden vast dat de stroom illegaal betrokken werd. Een boete en een navordering van het stroomverbruik volgen nog. De Officier van Justitie bood de verhuurder een transactievoorstel van 2700 euro aan. Bij niet betalen is de verdachte gedagvaard om bij de Officier van Justitie te verschijnen.

Kerkrade, auto in beslag genomen.
Dinsdagmiddag 18 februari 2003 heeft de politie de personenauto van een 23 jarige automobilist uit Kerkrade in beslag genomen. De politie ging omstreeks 16.30 uur tot inbeslagname over nadat bij een controle op de Poststraat te Kerkrade bleek dat de bestuurder in het geheel geen motorvoertuig mocht besturen. De bevoegdheid om dit uit te oefenen was hem bij rechterlijke uitspraak ontzegd. De politie maakt tegen de 23 jarige inwoner van Kerkrade in het kader van snelrecht proces-verbaal voor dit verkeersmisdrijf op.

Deel: ' Politiebericht Limburg-Zuid Maastricht 19-02-2003 '