Woensdag 27 Januari

ONTPLOFFING IN FABRIEK

In een fabriek waar kunststoffen gemaakt worden aan de Rijnstraat in Oss deed zich vanochtend om 11.15 uur een ontploffing voor. Niemand raakte gewond. De bedrijfsbrandweer haalde twee mannen uit een vastgelopen lift op de derde verdieping. Daar had zich ook de ontploffing voorgedaan. De ontploffing deed zich voor tijdens het testen van een nieuwe installatie in het nieuwe, vijf verdiepingen tellende gebouw in een vat bestemd voor grote tempexkorrels. Door de luchtdruk werden de wanden van het gebouw geblazen en raakte een muur ontzet. De constructie zelf raakte niet beschadigd. De brandweer kwam ter plaatse, evenals de technische recherche en de arbeidsinspectie. Er was geen enkel gevaar voor de omgeving.

SNELHEIDSCONTROLES

Op de Vorstenbosscheweg in Nistelrode controleerde de politie vanochtend 983 auto's op snelheid, 32 reden te hard, hoogst gemeten snelheid bedroeg 109 km/u. Op de Nistelrodeseweg in Heesch werden 148 voertuigen gecontroleerd, 55 reden te hard, hoogst gemeten snelheid bedroeg 92 km/u. Op de Megenseweg in Oss zijn 330 auto's gecontroleerd, 10 automobilisten reden te hard en de hoogst gemeten snelheid bedroeg 109 km/u.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 1237 '