Donderdag 24 Juni

DERDE VERDACHTE GROOTSCHALIGE FRAUDE AANGEHOUDEN

Maandag 21 juni heeft de politie een 34-jarige Ossenaar aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij grootschalige flessentrekkerij. De man is vandaag voorgeleid aan de officier van justitie. Op 16 juni zijn in deze zaak al twee mannen aangehouden. Via eigen, kort-bestaande bedrijven zijn tientallen andere bedrijven het afgelopen jaar opgelicht. Door het hele land heeft men bedrijven benadeeld. Inmiddels hebben er al tussen de 70 en 80 mensen aangifte gedaan van flessentrekkerij. Deze bestond uit het via de net opgerichte bedrijven doen van bestellingen, na levering van de goederen werd er niet betaald. Na enige maanden vertrok men, en bleven de betalingen openstaan. De net opgerichte bedrijven werden vervolgens failliet verklaard, waardoor er voor de schuldeisers niets meer te verhalen was. De geleverde goederen bestonden onder andere uit computers, bouwmaterialen en -gereedschappen en vlees.

INBRAAK BEDRIJF OSS

Op 24 juni 1999 omstreeks 02.50 uur is een 28 jarige man uit Oss op heterdaad betrapt bij een inbraak in een bedrijf aan de Raadhuislaan te Oss. De politie werd gewaarschuwd door het inwerking treden van het alarm. Toen met een diensthond het hele gebouw doorzocht werd trof de politie de man aan. Hij is ingesloten.

DIEFSTAL AUTO OSS

Vanaf de Lievekamplaan te Oss is op 24 juni 1999 een groene Opel Vectra, kenteken LL-DB-41 ontvreemd. Waarde f 20.000,--

AANRIJDING LETSEL OSS

Een 16 jarige bromfietser uit Geffen is op 24 juni 1999 omstreeks 08.20 uur gewond geraakt op de Heihoekstraat te Oss. Het slachtoffer schrok van een 46 jarige automobilist uit Oss, die de kruising met de Heischeutstraat naderde. Hierdoor remde het slachtoffer krachtig en kwam daarbij ten val. Het slachtoffer is overgebracht naar het ziekenhuis in Oss.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 1905 '