Woensdag 13 Januari

OVERVAL OSS

Op 12 januari 1999 is een 49 jarige vrouw uit Oss overvallen door twee nog onbekende personen. Omstreeks 18.30 uur drongen de verdachten, die bivakmutsen droegen, de woning van het slachtoffer aan de Gewandeweg te Oss binnen en bedreigden haar met een vuurwapen. De vrouw werd gedwongen een kluis te openen. De daders verdwenen vervolgens met een groot geldbedrag. Het betreft twee jonge mannen, lengte ongeveer 1.70 meter en slank postuur. De politie verzocht getuigen contact met haar op te nemen, of personen die in de dagen voor de overval iets vreemds is opgevallen. Tel 0412-654111

DIEFSTAL AUTO HEESCH

Vanaf de Krabbenhoek te Heesch is in de nacht van 12 op 13 januari 1999 een grijze Mercedes 190D ontvreemd. Kenteken XP-32-GL. Waarde onbekend.

SNELHEIDSCONTROLE NULAND

Bij snelheidscontrole op de N50 onder Nuland tussen 9 en 13 januari 1999 zijn 250 bestuurders bekeurd.

RIJDEN ONDER INVLOED RAVENSTEIN

Tegen een 48 jarige automobilist uit Ravenstein is proces-verbaal opgemaakt ivm rijden onder invloed van alcohol. De man reed op 13 januari 1999 omstreeks 12.55 uur in zijn auto op de Hoge Graaf te Ravenstein. De man viel op door zijn rijgedrag. Bij de ademanalyse op het politiebureau sloeg het ademanalyse-apparaat bij de eerste test op tilt.!! Bij een volgende test bleek de verdachte ruim 5 maal de toegestane hoeveelheid alcoholpromillage te hebben, ongeveer 3 promille!! Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt en hij zal zich in mei voor de rechter moeten verantwoorden. Tevens is zijn rijbewijs ingevorderd. Verder kreeg de man een rijverbod van 17 uur.

BRAND OSS

Op 13 januari 1999 omstreeks 14.50 uur ontstond brand in een machine van een bedrijf aan de Beukenstraat te Oss. Vermoedelijk is kortsluiting de oorzaak. Brandweer had vuur snel onder controle. Schade betreft voornamelijk rookschade.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 1922 '