Donderdag 8 Juli

DODELIJK BEDRIJFSONGEVAL HEESWIJK-DINTHER

Bij werkzaamheden aan de damwand op de Zuid-Willemsvaart onder Heeswijk-Dinther is op vanochtend omstreeks 07.20 uur een 28 jarige man uit Waspik dodelijk verongelukt. Het slachtoffer was samen met een collega aan het werk op een schip, om damwanden aan te brengen aan de oever van de Zuid-Willemsvaart. Bij deze werkzaamheden bleef een kabel achter een ijzeren balk hangen, waardoor het slachtoffer door de balk geraakt werd. Hierbij viel hij overboord. Het slachtoffer is overleden aan de verwondingen, die hij opliep doordat hij geraakt werd door de ijzeren balk.

DIEFSTAL AUTO OSS

Vanaf de Raadhuislaan te Oss is op 7 juli 1999 een witte Ford Transit bestelbus, kenteken VJ-XD-91 ontvreemd. In de auto lag een hoeveelheid gereedschap. Totale waarde onbekend.

DIEFSTAL AUTO OSS

Vanaf de Kievit te Oss is op 7 juli 1999 een zwarte Peugeot 106, kenteken JF-JH-327 weggenomen. Waarde onbekend.

INBRAAK AUTO HERPEN

Vanuit een geparkeerde auto aan de Kruisstraat te Herpen is in de nacht van 7 op 8 juli 1999 de autoradiocdspeler en een 20 tal cd's ontvreemd. Waarde onbekend. Het portierslot was geforceerd.

INBRAAK BOUWCONTAINER OSS

Vanuit een bouwcontainer aan de Gerrit van der Veenstraat te Oss zijn in de nacht van 7 op 8 juli 1999 een compressor en enkele kabelhaspels ontvreemd. Waarde onbekend. De daders hadden het slot van de container geforceerd.

INBRAAK AUTO RAVENSTEIN

Vanuit een auto aan de Kleverham te Ravenstein is in de nacht van 7 op 8 juli 1999 is een grote hoeveelheid elektrisch gereedschap ontvreemd. Totale waarde onbekend. De daders vernielden een ruitje.

INBRAAK AUTO HERPEN

Vanuit een auto aan de Brabantstraat te Herpen is in de nacht van 7 op 8 juli 1999 een autoradiocdspeler ontvreemd. Waarde f 650,-. De daders forceerden het portierslot.

SNELHEIDSCONTROLE NULAND

Tussen 4 en 8 juli 1999 zijn op de Rijksweg N50 onder Nuland 453 bestuurders bekeurd. Er passeerden 68.400 voertuigen.

RIJDEN ONDER INVLOED OSS

Een 48 jarige automobilist uit Oss is op 8 juli 1999 bekeurd voor rijden onder invloed van alcohol. De man reed omstreeks 11.00 uur op de Megensebaan te Oss. Verder bleek dat het rijbewijs van de man ongeldig was verklaard en dat de auto niet APK gekeurd was. Ook had de man nog twee vonnissen openstaan van f 822 en 2130,-, of 48 dagen vervangende hechtenis.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 2476 '