Dinsdag 10 Augustus

VERKEERSCHAOS OP N50, NULAND

Maandagmiddag rond 15.20 uur heeft op de N50, nabij de afslag Nuland / Vinkel een ernstig ongeval plaats gevonden. Door nog onbekende oorzaak is een vrachtauto met oplegger, bestuurd door een 52-jarige man uit Duitsland bij de verkeerslichten onder Nuland achter op een stilstaande / langzaam rijdende file gereden. De vrachtauto reed achter tegen een voor hem rijdende personenauto. De klap was zo hard, dat in die auto zittende 62-jarige man uit Den Bosch op slag werd gedood. De twee andere inzittenden, een vrouw van 55 jaar en een 76-jarige man beiden uit Den Bosch zijn zwaar gewond. Nog 9 andere personen- en bestelauto's waren bij het ongeval betrokken. En raakten ook naast de reeds genoemde slachtoffers nog 6 bestuurders en passagiers van andere auto's minder zwaar gewond. De bestuurder van de vrachtauto is ook gewond afgevoerd. De slachtoffers zijn naar verschillende ziekenhuizen in Den Bosch, Oss en Veghel vervoerd. Door de brandweer van de gemeente Maasdonk zijn enkele personen uit de wrakken bevrijd. Door de aanrijding is de rijbaan van de N50 in de richting Oss tot 19.30 uur afgesloten geweest. Hulpverleners en takelbedrijf zijn uren bezig geweest om de ravage op te ruimen. Een kilometers lange file in beide richtingen was hiervan het gevolg.

WINKELDIEFSTAL, OSS

Een 17-jarige jongen uit Oss is maandagmiddag bij een winkel aan de Heuvel betrapt toen hij een flesje parfum wegnam. Tegen de jongen is proces-verbaal opgemaakt en hij is overgedragen aan het bureau HALT.

INBRAAK AUTO, OSS

Maandagavond is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Dr. Saal van Swaenbergsingel in Oss. Een ruit van de auto werd ingeslagen. De autoradio-cdspeler en een aantal cd's werden gestolen.

MAN BEROOFD, OSS

Maandagavond rond 21.30 uur is een 19-jarige man uit Oss beroofd. De man was op de fiets onder weg over de Spoorlaan in de richting van de Landweerstraat Zuid in Oss, toen hij door twee jongens op een bromscooter werd aangesproken. De twee vroegen om een gulden. Nadat hij ze een gulden had gegeven, werd hij even later tot stoppen gedwongen door het tweetal. Toen ze het slachtoffer opnieuw om geld vroegen, gaf hij aan geen geld bij zich te hebben. Hierop pakte een van de twee een mes en zette dat het slachtoffer op de keel, terwijl de andere geld uit de zakken van het slachtoffer pakte. Op dat moment wist het slachtoffer te ontkomen in de richting van Landweerstraat Zuid. Op de van Landweerstraat Zuid werd hij opnieuw klemgereden door het tweetal. Opnieuw werd hem het mes op de keel gezet. Ook het laatste geld dat hij bij zich had werd afgenomen. De twee overvallers reden op een bromscooter. Ze waren tussen de 15 en 20 jaar. De ene was aanzienlijk kleiner dan de andere. De kleinste had een lichte jas aan en had donkerglad haar. De grootste had licht haar, een fors postuur en droeg een donker trui. De politie is op zoek naar getuigen die maandagavond rond 21.30 uur iets hebben gezien op de Spoorlaan of de Landweerstraat Zuid, De politie Oss is te bereiken op telefoonnummer 0412 - 654 111.

INBRAAK AUTO, RAVENSTEIN

Dinsdagmorgen rond 04.10 uur is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Saint Polhof in Ravenstein. Een deur van de bestelauto werd opengebroken, waardoor het autoalarm afging en de eigenaar werd gewaarschuwd. Uit de auto werd een laptop computer gestolen.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 3484 '