Woensdag 29 December

VERDACHTE DIEFSTAL AANGEHOUDEN (Oss)

Woensdagmorgen is op het station in Oss een 24-jarige inwoner uit Nijmegen aangehouden, nadat hij kort daarvoor een greep in de kassa van een garagebedrijf aan de Spoorlaan in Oss had gedaan. Een medewerker van de garage zag e.e.a. gebeuren en probeerde de verdachte terplaatse aan te houden. In de worsteling die ontstond vielen beiden door een ruit. De verdachte wist te vluchten, het slachtoffer moest zich voor snijwonden in zijn hand in het ziekenhuis laten behandelen. De 24-jarige verdachte kon met assistentie van de parkeerpolitie aan de hand van het signalement op het station worden aangehouden.

BEROVING KRANTENJONGEN (Oss)

Dinsdagmiddag is een 14-jarige krantenbezorger uit Oss op de Tuinstraat in zijn woonplaats bijna beroofd van zijn nieuwjaarsgeld. Drie leeftijdsgenoten wilden het geld dat de jongen tot op dat moment had opgehaald met het overbrengen van nieuwjaarswensen van hem afpakken. Eén van de jongens sloeg hem hard in het gezicht. Het slachtoffer gaf zijn geld niet af en wist er vandoor te gaan. Aan de klappen hield hij een paar zwellingen in zijn gezicht over. De politie stelt een onderzoek in.

DIEFSTAL UIT BERGING (Oss)

Dinsdagavond is vanuit een berging bij een woning aan de Tulpstraat in Oss een Gazelle damesfiets ontvreemd. De berging was niet afgesloten.

WONINGINBRAAK (Oss)

Dinsdagavond is ingebroken in een woning aan de De Ruijterstraat in Oss. Uit het pand is een geldbedrag weggenomen.

VERLOPEN RIJBEWIJS (Oss)

In de nacht van dinsdag op woensdag is een 30-jarige Bosschenaar op de Raadhuislaan in Oss bekeurd voor het rijden met een verlopen rijbewijs. De man werd gecontroleerd bij een routinematige alcoholcontrole. De man had wel gedronken maar bleef onder de limiet. Voor het rijden met een verlopen rijbewijs kreeg hij een proces-verbaal.

VRACHTWAGEN GEKANTELD (Oijen)

Woensdag is op de Bernhardweg in Oijen een vrachtwagen vermoedelijk door het gladde wegdek geslipt en gekanteld. De 26-jarige vrachtwagenchauffeur uit Empel wilde uitwijken voor een stilstaande auto t.h.v. de kruising met de Bernhardweg. Hij slipte en raakte daarbij een verhoogde middengeleider in de weg. De vrachtwagen kantelde hierdoor en kwam tot stilstand. Er raakte niemand gewond bij het ongeval. De vrachtwagen moest worden weggetakeld.

GEWAPENDE BANKOVERVAL (Vorstenbosch)

Woensdag heeft een gewapende overvaller een bank aan de Schoolstraat in Vorstenbosch overvallen. De dader ging er met een geldbedrag vandoor.Even voor twaalf uur drong een gewapende man de bank binnen. Onder bedreiging van een vuurwapen dwong hij één van de drie aanwezige bankemployees tot afgifte van een onbekend geldbedrag. De overvaller is er op een bromfiets gevlucht. Op het moment van de overval waren er geen bezoekers in de bank. Diverse surveillancevoertuigen hebben tot op heden tevergeefs de omgeving uitgekamd. De Rabobank zorgt zelf voor opvang van de bankemployees.

INVALIDEWAGEN AANGEREDEN (Oss)

Woensdagmiddag is een 61-jarige inwoner uit Oss in zijn invalidenwagen op de Singel 1940 - 1945 in zijn woonplaats aangereden door een 50-jarige automobilist uit Deventer. Het slachtoffer sloeg plotseling zonder richting aan te geven linksaf om aan te overkant te gaan rijden. De automobilist kon hem niet meer ontwijken, waardoor een aanrijding ontstond. De 61-jarige Ossenaar is met onbekend letsel overgebracht naar het Sint Anna ziekenhuis in Oss.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 3552 '