Woensdag 20 Oktober

AUTO CARJACKING EN OVERVAL AANGETROFFEN (Oss)

Woensdagmiddag is in een bosperceel bij Oss de zwarte Mercedes 230 CE aangetroffen die dinsdag was betrokken bij de overval op een benzinestation aan de Hescheweg in Oss. De auto was dinsdagmiddag gestolen in Nijmegen. De 25-jarige eigenaresse was juist enkele boodschappen aan het inladen aan de Sint Jacobslaan in Nijmegen toen een man haar een pistool tegen het hoofd zette en dwong om weg te rijden. Daarbij bedreigde hij de vrouw door te zeggen "Ik schiet je door je kop". In de auto bleef de man het pistool tegen het hoofd van de vrouw houden en bedreigde hij haar voortdurend. De man vertelde te worden gezocht door de politie. Op de Schaijksestraat in Koolwijk bij Ravenstein wilde de man dat de vrouw een zandpad in reed. Dit wilde ze niet. Op het moment dat ze er in reed, reed ze er ook direct weer uit. Hierop werd de man kwaad en gooide de vrouw uit de auto. Op dat moment kwamen er juist enkele auto's over de Schaijksestraat. De overvaller verdween met hoge snelheid in de auto in de richting Berghem - Oss. De vrouw zag kans om bij een woning in de buurt de politie te waarschuwen. Ongeveer 15 minuten later rond 16.45 uur stopte de auto bij een benzinestation aan de Hescheweg in Oss. Een gemaskerde man liep met in zijn hand een pistool, de shop van het benzinestation in en riep dat hij geld moest hebben. De man liep om de balie en haalde het papierengeld uit de kassa, hierbij bleef hij de medewerker bedreigen met het pistool. Direct hierop reed hij met hoge snelheid weg in de richting Oss, waarbij hij nog bijna in aanrijding kwam met een over de Hescheweg rijdende auto.

De politie is dringend op zoek naar getuigen van de verschillende voorvallen - wie kan informatie geven over de overval op de vrouw in Nijmegen aan de Sint Jacobslaan; - welke automobilisten die langs de plaats zijn gereden waar op dat moment de vrouw uit de auto werd gewerkt door de overvaller aan de Schaijksestraat in Koolwijk kunnen nadere informatie geven; - de politie wil graag in contact komen met de bestuurder van de auto die moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen op de Hescheweg Oss bij het benzinestation. De politie Oss is telefonisch te bereiken op nummer 0412 - 654 111.

INBRAAK WONING (Oss)

Dinsdagmiddag is ingebroken in een woning aan de Bosschepad in Oss. Onbekend is hoe men is binnen gekomen. Van uit de woning werden een videorecorder en een computer gestolen.

INBRAAK AUTO (Oss)

Dinsdagmiddag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan de Joannes Zwijsen laan in Oss. Een ruit van de auto werd ingeslagen. Uit de auto werd een tas met papieren gestolen.

Dinsdag is ingebroken in een auto die geparkeerd stond aan Gasstraat in Oss. Een ruit van de auto werd ingeslagen en de autoradio werd gestolen.

CONTROLE ALCOHOL (Herpen)

In de nacht van dinsdag op woensdag is getracht op de Rogstraat in Herpen een autobestuurder te controleren op het gebruik van alcohol. Op het moment dat een stopteken werd gegeven, gaf de bestuurder van de auto gas en ontrok zich aan de controle. De bestuurder reed met hoge snelheid door Herpen, waarbij snelheden van 140 tot 160 km/u werden gehaald. In verband met het gevaar werd door de politie afgezien van verdere achtervolging. Ter hoogte van Schaijk werden twee politieauto's dwars over de weg geplaatst, waar de auto zich vast reed. De bestuurder een 21-jarige man uit Megen werd aangehouden. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Van hem is tevens een bloedproef genomen. De uitslag hiervan is nog niet bekend.

AUTO GESTOLEN (Lith)

In de nacht van dinsdag op woensdag werd vanaf de Molenstraat in Lith een blauwe Volkswagen Golf gestolen. Het kenteken van de auto is HN-FS-34. De waarde van de auto is ongeveer fl. 17.000,-.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 3886 '