Zondag 9 Mei

DIEFSTAL UIT BEDRIJF

Uit een bedrijf aan de Dorpstraat in Nuland zijn vrijdagmiddag drie satellietontvangers gestolen. Vermoedelijk gebeurde dat toen de eigenaar van de zaak voor in de winkel een klant aan het helpen was. Toen hij naar het magazijn liep, aan de achterkant van de winkel, bleek dat de apparaten verdwenen waren. De achterdeur, die via de tuin is te bereiken en die toegang geeft tot het magazijn was dicht, maar niet afgesloten. De waarde van de apparatuur is niet bekend.

DIEFSTAL AUTO'S

Vanaf een parkeerterrein aan de Gasstraat in Oss is vrijdag een blauwe Opel Astra stationwagen gestolen met het kenteken GS-ZT-59. In de nacht van vrijdag op zaterdag is vanaf de Hamelspoelweg in Overlangel een blauwe Mercedes 250 met het kenteken HG-VX-34 gestolen. In dezelfde nacht is vanaf de Wilgenstraat in Oss een goudkleurige Volkswagen Golf GTI met het kenteken JS-SZ-56 gestolen. Vanaf de Oostwal in Oss is zaterdag een witte Hyundai met het kenteken 79-VG-HJ gestolen. Op zaterdag is vanaf de Lindsestraat in Nistelrode een rode Opel Kadett met het kenteken NN-PV-01 weggenomen.

FIETSENDIEVEN AANGEHOUDEN

Op de Spoorlaan in Oss zijn vrijdagavond vier personen (van 15, 17, 18 en 19, allen uit Oss) aangehouden die ervan worden verdacht even daarvoor samen een fiets te hebben gestolen bij het station. Twee politie-agenten, in hun vrije tijd, zagen de vier personen zich verdacht ophouden bij de fietsenstalling. Hierop spraken zij hen aan en konden hun aanhouden op verdenking van het stelen van een fiets.

RUIT VERNIELD

Op de Burgwal in Oss zijn zaterdag rond 01.00 uur een 26-jarige man en een 17-jarige man, beiden uit Oss, aangehouden op verdenking van het vernielen van een etalageruit. Twee politie-agenten die surveilleerden op de Heuvel en Burgwal in het kader van het pré-project hoorden glasgerinkel, waarop zij de twee personen konden aanhouden. Uit de verklaringen van de verdachten bleek dat het vermoedelijk ging om een uit de hand gelopen st oeipartij. Zij krijgen de rekening van de ruit thuisgestuurd.

ONGEVAL MET LETSEL

Op de A50 tussen de oprit Heesch en Ravenstein is zaterdagochtend een ongeval gebeurd waarbij een 32-jarige man uit Renkum gewond raakte. Een 33-jarige automobiliste uit Wageningen was door een eenzijdig ongeval op de linkerrijstrook van de Rijksweg A50 tot stilstand gekomen. De oorzaak van dit ongeval is niet bekend. De vrouw reed in de richting van Ravenstein. Tengevolge van het ongeval was de verlichting van haar auto defect. Een 22-jarige man uit Zutphen reed op de linkerrijstrook en zag plotseling de onverlichte personenauto op de rijbaan staan. Hij kon een aanrijding met dit voertuig niet voorkomen en reed er achterop. De voorste auto was totall loss. De gewonde man was een inzittende van de eerste auto en is naar het ziekenhuis vervoerd. Tengevolge van het ongeval was het een ravage op de weg. Naast de beide beschadigde voertuigen, olie en glas lagen er takken en zand op de weg doordat een van de voertuigen door de middenberm was geschoten en de beplanting op de weg had getrokken. De brandweer heeft de rijbaan schoon gemaakt.

AANHOUDING

Op de Weisestraat in Lithoijen is zaterdagmiddag een 60-jarige man uit Lithoijen aangehouden. Hij reed als bestuurder van een tractor met veewagen. Op de trekstang van de veewagen liet hij een passagier meerijden. Omdat dit gevaarlijk is en strafbaar gaf een politie-agent hem een stopteken, waarop hij niet reageerde. Ook nadat de politie-agent was uitgestapt en op hem was afgestapt, reed de man op de tractor door. De man is aangehouden. Na verhoor is hij in vrijheid gesteld.

ONGEVAL MET LETSEL

Op de John F. Kennedybaan in Oss had zaterdagavond een ongeval plaats. Een 28-jarige automobilist uit Oss wilde een 19-jarige automobilist uit Heesch inhalen Waarschijnlijk reed de 28-jarige op een gegeven moment helemaal naar rechts en reed de 18-jarige rechtsachter aan en schaafde de rechterzijde. Vervolgens reed de 28-jarige rechtdoor het weiland in en ging drie maal over de kop. Beide bestuurders zijn naar het ziekenhuis gebracht.

MET DRANK OP ACHTER HET STUUR

Op de Weijen in Nistelrode is zondag rond 01.00 uur een 43-jarige vrouw uit Nistelrode aangehouden omdat ze met drank op achter het stuur zat. Ze kreeg een rijverbod.

AANGEHOUDEN

Op de Schoonstraat in Heesch zijn zondag rond 02.45 uur een 18-jarige man uit Den Bosch en een 21-jarige man uit Heesch aangehouden. De 18-jarige kreeg een proces-verbaal wegens het nuttigen van alcoholhoudende drank op de openbare weg. Toen hem naar zijn naam werd gevraagd gaf hij een valse naam op, waarop hij is aangehouden. Bij zijn aanhouding begonnen de omstanders zich ermee te bemoeien. De 21-jarige werd aangehouden voor het beledigen van politie-agenten.

AUTO IN BRAND OP A50

Op de A50 ter hoogte van Heesch stond zondagochtend vroeg een auto in brand. De bestuurder hoorde een knal waarna de motor afsloeg. Toen hij uitstapte zag hij vlammen uit de motor komen. Het voertuig brandde aan de voorzijde uit.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 5157 '