Zondag 12 September

NEGENTIEN AANHOUDINGEN TOP OSS - NAC (Oss)

Zaterdagavond zijn rond de wedstrijd TOP Oss tegen NAC negentien voetbalsupporters aangehouden. Dertien NAC supporters bevonden zich in de omgeving van het stadion zonder de benodigde combikaartjes. Zij konden geen geldige legitimatie tonen en voldeden niet aan het bevel of vordering zich te verwijderen, één NAC supporter maakte vanuit een supportersbus het bekende middelvingergebaar naar een motoragent. Hij kreeg een proces-verbaal voor belediging. Verder zijn één NAC supporter en vier TOP Oss supporters aangehouden wegens een vechtpartij op de tribunes.

ALCOHOL IN HET VERKEER (Oss)

Zaterdagmiddag is een 31-jarige automobilist uit Heesch op de Braakstraat in Oss betrapt op het rijden onder invloed van alcohol. De man kreeg een rijverbod van vier uur en een proces-verbaal.

BEJAARDE GEWOND BIJ AANRIJDING (Ravenstein)

Zaterdagmiddag is een 76-jarige Ossenaar met zijn bromfiets op de Laagstraat in Ravenstein in botsing gekomen met een 22-jarige automobilist uit Demen en gewond geraakt. De bromfietser wilde de Laagstraat oversteken en heeft kennelijk de automobilist, die vanuit de richting Demen kwam, over het hoofd gezien. De bromfietser kwam ten val en is met verwondingen aan hoofd en enkels per ambulance overgebracht naar het St.Annaziekenhuis in Oss.

AGRESSIEVE AUTOMOBILIST MISHANDELD FIETSER (Heesch)

Van vrijdag op zaterdag is een 18-jarige fietser uit Heesch op de Hoogstraat in zijn woonplaats mishandeld door een agressieve automobilist. Het slachtoffer fietste met een paar vrienden toen zij plotseling en op zeer korte afstand met grote snelheid werden gepasseerd door een automobilist. De jongen riep naar de automobilist dat hij moest uitkijken. De automobilist stopte en stapte uit. Hij sloeg het slachtoffer met gebalde vuist in het gezicht. De jongen liep hierbij een bloedneus op. Ook één van de vrienden van het slachtoffer kreeg klappen. Hierna ging de automobilist er vandoor.

VIER WINKELDIEVEN BETRAPT (Oss)

Zaterdagmiddag zijn bij een supermarkt aan het Burchtplein in Oss, drie vrouwen en één man uit Nijmegen, variërend in leeftijd van 20 tot 42 jaar betrapt op diefstal van ruim Fl. 160,= aan levensmiddelen. Het viertal is overgedragen aan de politie. Voor één van de vrouwen was dit niet de eerste keer, zij kreeg een boete van Fl. 650,=, de andere drie kregen ieder een boete van Fl. 450,=.

MAN MISHANDELD (Oss)

Zaterdagavond is een 46-jarige Ossenaar in een horecagelegenheid aan de Oude Molenstraat in Oss mishandeld door een aantal gasten. De man sprak met een vroegere werkgever van hem over een arbeidsconflict uit het verleden. Door o.a. drankmisbruik escaleerde op een gegeven moment de situatie en sloeg het slachtoffer zijn vroegere werkgever een riem om diens nek. Vervolgens is de 46-jarige man door diverse mensen geschopt en geslagen. Hij liep hierbij verwondingen in zijn hele gelaat op en moest zich onder doktersbehandeling laten stellen. De politie stelt een onderzoek in naar de vechtpartij.

HOOFDLETSEL BIJ AANRIJDING (Nistelrode)

Vrijdagmiddag is op de Langstraat in Nistelrode een 65-jarige automobilist uit die plaats gewond geraakt bij een aanrijding met een trekker met oplegger , bestuurd door een 20-jarige man uit Zuilichem. De 65-jarige bestuurder kwam vanuit de richting Aardenbaan in Heesch en is vermoedelijk bij het naderen van de tegenligger met de rechterwielen in de berm geraakt. Door overcorrectie is het slachtoffer op de linker weghelft in botsing gekomen met de trekker met oplegger. Het slachtoffer liep hierbij hoofdletsel op en is per ambulance overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. Beide voertuigen liepen schade op.

DRONKEN AUTOMOBILIST VEROORZAAKT AANRIJDING (Heesch)

Vrijdagmiddag heeft een dronken 55-jarige automobilist uit Heesch op de Bosschebaan in zijn woonplaats bij een verkeerssluis een aanrijding veroorzaakt. De man verleende geen voorrang aan een tegenligger. Het rijbewijs van de man is ingevorderd en hij kreeg een proces-verbaal voor het rijden onder invloed.

BROMFIETSTER OPZETTELIJK AANGEREDEN (Oss)

Vrijdagmiddag is op de Bilderdijkstraat in Oss een 17-jarige bromfietster uit die plaats opzettelijk aangereden door de bestuurder van een auto. De automobilist ging voor de bromfietster rijden en remde plotseling hard, waardoor het slachtoffer tegen de achterzijde van de auto reed. Even later naderde dezelfde auto van haar van achteren en reed tegen de achterzijde van haar brommer. Het meisje is gelukkig niet ten val gekomen. De duopassagier van de auto schold het meisje uit en bedreigde haar verbaal. Het slachtoffer zou in augustus ruzie met de man hebben gehad. De politie stelt een onderzoek in.

VROUW MET KINDEREN BEKNELD TUSSEN INVALIDEWAGEN EN LANTAARNPAAL (Oss)

Vrijdagmiddag is op de Walstraat in Oss een vrouw met haar twee kinderen in een buggy bekneld komen te zitten tussen een elektrische invalidenscooter en een lantaarnpaal. De bejaarde scooterbestuurder reed de vrouw van achteren aan en kon zijn voertuig niet meer achteruit rijden. Het ongeval gebeurde terhoogte van een kapsalon. Drie manlijke klanten van de kapsalon wisten de vrouw en de kinderen uit hun benarde positie te bevrijden. De bejaarde man vervolgde zonder enig excuus en zonder vergoeding van de totaal vernielde buggy zijn weg. De politie verzoekt eventuele getuigen, die weten wie de bejaarde man op de invalidenscooter is, zich te melden bij de politie in Oss.

FIETSER ERNSTIG GEWOND NA AANRIJDING, DADER RIJDT DOOR

Vrijdagavond is een 25-jarige fietser uit Oss op de Oude Molenstraat in zijn woonplaats geschept door een automobilist. De bestuurder van de auto liet het slachtoffer hulpeloos achter en reed door. De 25-jarige Ossenaar is in zorgwekkende toestand overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De 36-jarige automobilist is enkele uren later in de woning van zijn ouders in Oss aangehouden. De verdachte bleek onder invloed van alcohol en mogelijk drugs te verkeren .

Kort voor de aanrijding zagen agenten de automobilist met piepende banden de Molenstraat in Oss oprijden. Opgevallen door zijn a-sociale rijgedrag besloten de agenten de bestuurder te volgen. Op het moment dat de automobilist voor een verkeerslicht moest wachten trokken de agenten de gegevens van het voertuig na bij de meldkamer. Hieruit bleek dat de auto niet verzekerd was. Inmiddels reed de automobilist de Oude Molenstraat op. De surveillerende agenten gingen achter het voertuig rijden en gaven een paar maal een stopteken, waarop de bestuurder niet reageerde. Op de rotonde reed de automobilist met een snelheid van ruim 70 km/h tegen de richting in. Hij vervolgde zijn weg via de Industrieweg. Omdat de automobilist kennelijk niet van plan was te stoppen, volgden de agenten de auto op enige afstand. Zij riepen assistentie in van hun collega's teneinde via een eventuele wegblokkade de automobilist te laten stoppen. Na door enkele s traten te zijn gereden reed de bestuurder van de auto op een gegeven moment de Oude Molenstraat in. Hij nam de bocht naar rechts dermate ruim dat hij op de weghelft voor het tegemoetkomende verkeer terecht kwam. Daar reed hij de uit tegenovergestelde richting komende 25-jarige fietser aan. Na de aanrijding reed de automobilist zonder zich om het slachtoffer te bekommeren door. De agenten stopten en riepen met spoed een ambulance terplaatste. Eén agent bleef achter om het slachtoffer bij te staan, terwijl de tweede agent probeerde de gevluchte automobilist te traceren. Het slachtoffer is in zorgwekkende toestand per ambulance overgebracht naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen. De beschadigde auto is op de Karel Doormanstraat in Oss aangetroffen en inbeslaggenomen. Na intensief onderzoek is de identiteit van de verdachte vastgesteld. Hij kon enkele uren na de aanrijding in de woning van zijn ouders in Oss worden aangehouden. De 36-jarige man bleek onder invloed van alcohol te verkeren. Bij zijn aanhouding was hij in het bezit van een kleine hoeveelheid drugs. Op het bureau weigerde hij iedere medewerking aan het onderzoek. Hij is in belang van het onderzoek in verzekering gesteld. De Oude Molenstraat is in verband met sporenonderzoek door de afdeling verkeer en de technisch recherche enige tijd afgesloten geweest.

SNELHEIDSCONTROLE (Oss)

Vrijdagmiddag zijn 72 automobilisten op de Heihoeksingel in Oss bekeurd voor overtreding van de maximum snelheid van 50/h.

WONINGINBRAAK (Oss)

Vrijdagavond is ingebroken in een woning aan de Bartoklaan in Oss. Uit het huis zijn o.a. een GSM en audio- en videoapparatuur weggenomen.

Deel: ' Politiebericht Maasland - 8792 '