Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Maandag 23 augustus 1999

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, Oost en West

Leek: vrouw rijdt in sloot
Een 55-jasrige inwoonster van Leek reed zondagochtend met haar auto op de Midwolderweg in een sloot. De vrouw raakte door, vermoedelijk medicijngebruik, met haar voertuig in een slip. Botste vervolgens tegen een boom, waarna de auto op de zijkant in een droge sloot belandde. De vrouw moest ter plaatse door GGD broeders worden behandeld. Daarna kon ze naar huis. De auto werd zwaar beschadigd afgevoerd.

Grijpskerk: vernielingen vrachtauto's
Op een parkeerplaats aan de Kievitsweg zijn door inbrekers negen vrachtauto?s opengebroken. De daders kwamen de auto's binnen door ruiten te vernielen of deuren te forceren. Uit de auto's werden radio's weggenomen. De schade is aanzienlijk.

Leek: kinderboederij vernield
Baldadige jeugd heeft afgelopen weekend vernielingen gepleegd bij de kinderboerderij op Nienoord. Uit een toiletgebouw werden rollen papier weggenomen en buiten in brand gestoken. Hierdoor raakte een speeltoestel beschadigd. Uit een voorraadkast werden pakken zeeppoeder weggehaald, die op een springkussen werden geleegd. De schade valt mee.

Bedum: vernieling auto's
Op een parkeerplaats bij het Trefcentrum aan de Ridderbosstraat zijn dit weekend drie auto's vernield. De daders beschadigden van de auto's door ruitenwissers af te breken en armen om te buigen. Bovendien werd van een van de voertuigen nog een antenne vernield. De vernielingen zijn vermoedelijk zaterdagnacht gepleegd.

Muntendam: inbraak in praktijk
In een dokterspraktijk aan de Burg.Venemastraat is zaterdagnacht ingebroken. De daders forceerden een deur en doorzochten het gehele pand. Twee computers, een papiervernietiger en een radio zijn verdwenen.

Wildervank: vernieling ruiten
Twee mannen uit Wildervank, 23 en 26 jaar, zijn afgelopen nacht op de Nijeveenlaan aangehouden. De mannen hadden uit frustratie een ruit van een woning aan de Cohenstraat met een steen ingegooid. Vervolgens waren de daders op een fiets vertrokken. Getuigen zagen de daders en waarschuwden de politie, die korte tijd later de verdachten wist te achterhalen. Beide verdachten werden ingesloten. Vermoedelijk uit frustratie voor de nederlagen van de BV Veendam kwamen zij tot hun daad.

Stadskanaal: alcohol
Een 27-jarige stadjer kreeg afgelopen nacht op de Handelstraat in Stadskanaal een proces verbaal. De man had teveel alcohol genuttigd. Bij onderzoek bleek hij ongeveer 0.8 promille in zijn bloed te hebben. Na verhoor werd hij heengezonden.

Winschoten: graffiti
Een 20 en 22-jarige man uit Winschoten zijn zondagmiddag bij het Dollard College aangehouden. De heren maakten zich schuldig aan vernielingen achter de school. Zij maakten met spuitbussen tekens op de muren van de school. Hierbij werden zij door een getuige betrapt die de politie waarschuwde. Na een proces verbaal konden de beide mannen hun weg vervolgen.

Stadskanaal: inbraak in bedrijf auto-onderdelen Bij een bedrijf voor auto-onderdelen is afgelopen nacht ingebroken. Getuigen zagen dat de inbrekers met een auto de pui van het bedrijf vernielden. Uit het bedrijf werden autoradio?s, cd spelers en cassetterecorders weggenomen. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend.

Voor nader informatie, afdeling voorlichting, tel 050 - 599 5010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '