Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Zaterdag 28 augustus 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Hoogezand: Rijden zonder rijbewijs en joyriding De politie heeft afgelopen nacht proces-verbaal opgemaakt tegen een 17-jarige jongen uit Groningen wegens het rijden in een auto zonder een rijbewijs te hebben. De jongen botste in de nacht van vrijdag op zaterdag tegen een op de Kerkstraat geparkeerde auto aan. Bij controle bleek hij geen rijbewijs te bezitten en ook de auto zonder toestemming van de eigenaar te hebben meegenomen om daar een stukje in te toeren. Tegen de jongen wordt proces-verbaal opgemaakt. De beschadigde auto is naar het politiebureau versleept.

Winschoten: Diefstal dakramen
In een bedrijf aan de Oliemolenweg in Winschoten is in de nacht van donderdag op vrijdag ingebroken. Uit het bedrijf zijn 17 dakramen met bijbehorende goten weggenomen. De waarde van het ontvreemde bedraagt ruim zevenduizend gulden. De politie heeft een aangifte opgenomen.

Winschoten: Diefstal bromfiets
Een inwoonster van Winschoten meldde vrijdagmiddag dat haar bromfiets was weggenomen vanaf de Van Speykstraat in Winschoten. Gisteravond zag haar man enkele jongens op de bromfiets rijden op een fietspad bij het Winschoterdiep. Hij nam de jongen ? 15 jaar uit Winschoten ? en de bromfiets mee naar het politiebureau. Hij was er vervolgens met vriendjes op gaan rijden en had ook een gat in de uitlaat geboord. Een van hen was met de bromfiets gevallen waardoor deze beschadigd raakte. De 15-jarige jongen heeft een verklaring afgelegd aan het politiebureau. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Voor nadere informatie, afdeling voorlichting, tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '