Politiebericht

Woensdag 25 augustus 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden

Delfzijl: alcohol
Op de Rijksweg is afgelopen nacht een 35-jarige inwoner van Delfzijl aangehouden. De man reed onder invloed van alcohol in een personenauto. Bij controle bleek hij ruim 1 promille in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een proces verbaal.

Woldendorp: brand in leegstaande woning
In de afgelopen nacht heeft de brandweer in een woning aan de Groenelaan moeten optreden. Een buurtbewoner zag dat de leegstaande woning in brand stond. De brandweer kon de woning redelijk snel blussen. Het bleek de tweede keer dat de woning in brand stond. De getuige zag een paar kinderen wegvluchtten.

De Wilp: alcoholist breekt in kantine in
Dinsdagochtend zag een vrijwilliger van de voetbalvereniging De Wilp dat er was ingebroken in de kantine aan het Plantsoen. In het perceel trof hij bovendien een 35-jarige Wilpster aan, die zich ruim te goed had gedaan aan de aanwezige drankvoorraad. De politie kon de verdachte aanhouden. Na verhoor werd de man heengezonden met een proces verbaal. In de loop van de afgelopen nacht troffen agenten de man weer aan op de Veenweg. Hij liep zwaar onder invloed op de rijbaan. De man werd ter ontnuchtering ingesloten.

Oldebert: vernielingen
Bij de kerk aan de Carel Hieronimuslaan zijn afgelopen dagen vernielingen gepleegd. Bij de toegangsdeur van de kerk is brand gesticht, waardoor de deur schade opliep. Bovendien werden racistische leuzen op de kerk gekalkt. De schade wordt geschat op enkele duizenden guldens.

Winsum, Wehe den Hoorn en Den Ham: snelheidscontrole Op diverse plaatsen in het noordwesten van de provincie zijn snelheidscontroles gehouden. Er werden ruim 1400 voertuigen gecontroleerd. Ruim 90 bestuurders krijgen een proces verbaal. Diverse bestuurders reden met een snelheid van ruim boven de 100 km per uur, waar slechts 80 km per uur gereden mag worden.

Opende: brand in noodwoning
De brandweer heeft dinsdagmiddag een brand in een noodwoning aan de Parksterweg geblust. Een 54-jarige inwoner van Drogeham was bezig met het afbreken van de noodwoning achter de woning van zijn zoon. Toen hij een gasbuis wilde verwijderen bleek deze nog gas te leveren. Door een brandende sigaret stond de woning snel in lichte laaie. De noodwoning brandde geheel af. Ook het daarvoor staande woonhuis liep schade aan het dak op.

Winsum: zeer hoog alcohol promillage
Een 45-jarige man uit Roden is dinsdagavond op de Aanleg in Winsum aangehouden. Getuigen zagen dat de man slingerend in zijn auto reed en zij waarschuwden de politie. Toen de politie de man had aangehouden bleek hij onder invloed van alcohol te zijn. Na een blaastest werd ruim 3,3 promille alcohol in zijn bloed vastgesteld. De auto is in beslag genomen.

Harkstede: diefstal bouwproject
Vanaf een bouwplaats aan de Laan der Kruisheren is in de nacht van maandag op dinsdag een diefstal gepleegd. Twee ladders en 11 kruiwagens van een metselbedrijf uit Bergen werden ontvreemd. De goederen lagen met kettingsloten vastgeklonken. Daders hebben deze sloten doorgeknipt. De schade is enkele duizenden guldens.

Hoogezand: doorrijden na aanrijding onder invloed Een 45-jarige man uit Hoogezand is dinsdagavond in zijn woning aangehouden. De man had op de Van Heemskerkstraat een aanrijding veroorzaakt met een geparkeerd staande auto. Na de aanrijding was hij doorgereden naar zijn woning. Aan het bureau bleek dat de man had gedronken. Onderzoek gaf een promillage aan van ruim 1 promille.

Stadskanaal: inbraak fotozaak
Afgelopen nacht is ingebroken in een fotozaak aan de Eurostate. De daders gooiden een glazen toegangsdeur in. Uit het bedrijf zijn diverse camera's weggenomen. De schade is enkele tienduizenden guldens.

Nieuweschans: autobrand
Op de Rijksweg A7 brandde dinsdagmiddag de auto van een 36-jarige Veendammer uit. Vermoedelijk door kortsluiting ontstond brand in de motor. De brandweer moest de auto, die totaal uitbrandde, blussen. De bestuurder vervolgde zijn weg per taxi.

Ter Apel: ongeval letsel
Een 44-jarige inwoonster van Gasselternijveenstermond botste dinsdagochtend met haar motor op de Sellingerstraat tegen de auto van een 62-jarige man uit Ter Apel. De vrouw gleed met haar motor in een bocht onderuit en belandde tegen de tegemoet komende automobilist. De vrouw moest met een open beenbreuk naar een ziekenhuis worden gebracht. De auto en motor liepen forse schade op.

Stadskanaal: inbraak in motorzaak
Afgelopen nacht kreeg de politie een melding dat er werd ingebroken in een motorsportzaak aan de Oosterkade. Getuigen zagen vervolgens een bestelauto wegrijden in de richting van Nieuw Buinen. De politie zette in samenwerking met Drentse collega's een achtervolging in. Op de weg richting Valthermond werd de auto op grote afstand gesignaleerd. In Drouwenermond zagen agenten dat de bestuurder de auto bij een woning tot stilstand bracht en achter de woningen wegvluchtte. Bij een zoektocht met een speurhond werd de bestuurder niet meer teruggevonden. In de bestelauto bleek een gestolen motor uit de zaak in Stadskanaal te staan. De autobus bleek in Deventer te zijn gestolen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 0505-5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '