Politiebericht

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Donderdag 5 augustus 1999

Zevenhuizen/Niebert: Snelheidscontroles
De politie heeft gistermorgen snelheidscontroles uitgevoerd op Oudestreek in Zevenhuizen en de Molenweg in Niebert. In totaal werd bij die controles van 532 voertuigen de snelheid gemeten. In Zevenhuizen reden 32 bestuurders sneller dan de toegestane 80 km per uur. De hoogst gemeten snelheid bedroeg hier 127 km. In Niebert reden 64 bestuurders te hard. Op de Molenweg is 50 km per uur toegestaan. De hoogst gemeten snelheid bedroeg daar 84 km per uur.

Woldendorp: Dode bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de A.E. Gorterweg in Woldendorp is gisteravond een 78-jarige man uit die plaats om het leven gekomen. De man reed met zijn auto in bocht om nog onduidelijke reden recht door en botste frontaal op een hem tegemoetkomende tractor. De 17-jarige bestuurder van het landbouwvoertuig heeft nog geprobeerd de tegemoetkomende auto te ontwijken, maar slaagde daar niet in. Het slachtoffer raakte in zijn auto bekneld en is, nadat hij door de brandweer was bevrijd, met hoofd en beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Daar is hij in de loop van de nacht aan zijn verwondingen overleden. De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.

Zuidwolde: Onderzoek ontvoerd kind: politie vraagt informatie De politie doet nog steeds onderzoek naar de ontvoering van een 5-jarig jongentje uit Zuidwolde. Het kind werd aan het eind van zaterdagmiddag 17 juli door een nog onbekende man meegenomen in een auto en later achtergelaten nabij Zuidhorn. Onderzoek heeft uitgewezen dat het kind vermoedelijk is meegenomen in een grijze, middelgrote tweedeurs auto, op het moment dat het met zijn skelter speelde vlakbij de kruising van Oosterseweg en Kosterijland in Zuidwolde. De skelter is aan het einde van de bewuste zaterdagmiddag onbeheerd gezien op Kosterijland in Zuidwolde. Later bleek de skelter te zijn verdwenen. Vermoedelijk is deze door iemand meegenomen. Het onderzoek van de politie is gebaseerd op de verklaringen van het kind. Daarnaast zijn geen getuigen van het voorval opgespoord. Dat bemoeilijkt het onderzoek.

Signalement skelter: blauwe mammoet-skelter met rode wielen, merk BERG met vrijloop en kantelwielen, voorzien van bumpers met reflectoren aan de achterzijde en voorzien van een rode kuipstoel.

Naar aanleiding van het onderzoek heeft de politie een aantal concrete vragen aan het publiek.

Wie heeft gezien dat op zaterdagmiddag 17 juli tussen 15.45 uur en 16.00 uur een jongentje werd meegenomen in een auto in de omgeving van de Oosterseweg in Zuidwolde, of wie heeft rond die tijd een anderszins verdachte auto of persoon waargenomen in die omgeving ?

Wie is op zaterdagmiddag 17 juli tussen 16.00 uur en 16.55 uur gereden of gelopen over de Fanerweg in Zuidhorn en heeft in de nabijheid van de spoorbrug aldaar,

a. een verdachte personenauto gezien en/of ?
b. een manspersoon en een jongentje gezien al dan niet in elkaars gezelschap ?

Wie heeft voor 16.00 uur of na 16.30 uur in de omgeving van de kruising Oosterseweg/Kosterijland in Zuidwolde een onbeheerde skelter zien staan, of wie heeft gezien dat iemand die skelter heeft meegenomen ?

Wie weet waar de desbetreffende skelter nu is ?

Wie heeft op zaterdagmiddag 17 juli in de omgeving van Zuidwolde (Gr.) iemand zien rijden met een dergelijke skelter in de kofferbak van een auto of op een aanhangwagen ?

Mensen die willen reageren op de gestelde vragen, of anderszins informatie hebben over deze zaak worden verzocht te bellen met de recherche in Delfzijl, telefoon 0 50 - 5 996 300. Zij die tijdens het buurtonderzoek door de politie zijn gehoord of op een andere manier al contact hebben gehad met de politie over deze zaak hoeven niet opnieuw te reageren.

Veendam: Kind gewond
Een 8-jarige jongentje is gistermiddag tijdens het spelen met een berg stenen gewond geraakt. Het kind stapelde aan de Phoenixweg stenen op elkaar maar de berg viel op een gegeven moment om. Daarbij kwam het kind onder de omvallende stenen terecht. De jongen moest met letsel aan een hand worden overgebracht naar een ziekenhuis.

Oude Pekela: Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval aan de Feiko Clockstraat in Oude Pekela is gistermiddag een 30 jarige vrouw uit Nieuwe Pekela gewond geraakt. De vrouw reed op een bromfiets door de straat en werd aangereden door een auto, bestuurd door een 31-jarige man uit Oude Pekela. Deze reed uit parkeerstand weg en zag de hem achter op komende bromfietser over het hoofd. Die kwam te vallen en is met lichte verwondingen naar een ziekenhuis vervoerd.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, tel.: 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '