Politiebericht

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Zaterdag 11 december 1999

Vriescheloo: Vier gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Dorpsstraat in Vriescheloo zijn vannacht vier inwoners van Vriescheloo gewond geraakt. De slachtoffers zaten in een auto die in de richting van Vriescheloo reed. Ter hoogte van de kruising met de Zuidwending kwam de auto door nog onbekende oorzaak in de linkerberm terecht. De 38-jarige bestuurder raakte daardoor de macht over het stuur kwijt en botste aan de rechterkant van de weg tegen twee bomen en kwam vervolgens in een greppel tot stilstand. De bestuurder liep slechts een oppervlakkige verwonding op aan het gezicht. Hij bleek onder invloed van alcohol te verkeren en werd naar het politiebureau gebracht. Daar werd bij de ademanalyse een bloedalcoholgehalte van 1.3 promille gemeten. Een 35-jarige vrouwelijke inzittende kon door politiemensen uit de wagen worden gehaald. Ook zij liep slechts licht letsel op. Een 29-jarige vrouw en een 26-jarige man die ook in de auto zaten raakten bekneld en zijn door de brandweer uit de auto gehaald. De vrouw is met ernstig hoofdletsel naar een
ziekenhuis in Groningen gebracht. De man liep eveneens ernstig letsel op. Hij werd naar een ziekenhuis in Winschoten gebracht. De auto, die totall-loss raakte is door bergingsbedrijf afgevoerd. Tegen de bestuurder is proces-verbaal opgemaakt wegens rijden onder invloed.

Winschoten: Winkeldief
Een 24-jarige man uit het Duitse Oldenburg is gisteravond door de politie aangehouden in een kledingwinkel aan de Venne in Winschoten. De man werd door personeel betrapt toen hij met een gestolen trainingspak de winkel wilde uitlopen. Medewerkers hielden de man tegen tot de komst van de politie. Hij is naar het politiebureau gebracht. De man, die de Georgische nationaliteit heeft, was niet in het bezit van identiteits- of verblijfspapieren. Hij is overgedragen aan de vreemdelingenpolitie en ingesloten.

Froombosch: Dronken man opgepakt
Een man, waarvan de woon- of verblijfplaats nog niet bekend is, is gisteravond door de politie aangehouden wegens openbare dronkenschap. De werd door voorbijgangers aangetroffen op de Hoofdweg in Froombosch. De man verkeerde in kennelijke staat van dronkenschap. Hij is door de politie ter ontnuchtering ingesloten. Als de man weer nuchter is wordt hij met een proces-verbaal wegens openbare dronkenschap heengezonden.

Zuidbroek: Vader en zoon bekeurd voor afsteken vuurwerk Aan de Stationsstraat in Zuidbroek heeft de politie gisteravond een 13-jarige jongen uit die plaats bekeurd wegens het afsteken van strijkers. Politiemensen zagen dat de jongen het vuurwerk afstak en bij controle bleek hij ook nog een strijker bij zich te hebben. De jongen verklaarde de strijkers van zijn vader te hebben gekregen. In de ouderlijke woning van de jongen trof de politie op aanwijzing van de vader van de knaap nog eens 90 strijkers aan. Die zijn in beslag genomen. De vader is bekeurd wegens het voorhanden hebben van illegaal vuurwerk. De 13-jarige jongen wordt aangemeld bij het HALT-bureau.

Hoogezand: Inbraak in woning
In de nacht van donderdag op vrijdag is ingebroken in een woning aan de Gabriël Metsusstraat in Hoogezand. De inbrekers kwamen binnen door een ruit te vernielen. De hele woning werd doorzocht. Uit het pand werden meubilair, waaronder een compleet bakstel, een TV-kast en een telefoontafeltje, vloerbedekking, planten, lampen, video- en audioapparatuur alsmede huishoudelijke apparatuur gestolen. De politie onderzoekt de inbraak.

Delfzijl: Gewonde bij ongeval
Een 14-jarige jongen uit Delfzijl is gistermorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Jachtlaan in die plaats. De jongen stak zonder uit te kijken op zijn fiets de straat over en werd aangereden door een auto bestuurd door een 61-jarige man uit Appingedam. Het slachtoffer kwam te vallen en is met hoofdletsel naar een ziekenhuis gebracht.

Marum: Auto in sloot
Door nog onbekende oorzaak raakte een 65-jarige man uit Marum gisteravond met zijn auto in een sloot langs de Wilpsterweg in Marum. De man raakte niet gewond maar bleek wel onder invloed van alcohol te verkeren. De man werd naar het politiebureau gebracht. Daar werd een alcoholpromillage van 1.9 gemeten. De man is na verhoor heengezonden. Zijn rijbewijs is ingevorderd. De auto van de man raakte niet beschadigd en is uit de sloot getakeld.

Ulrum: Gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Provinciale Weg in Ulrum zijn gistermorgen twee mensen gewond geraakt. Het ongeval gebeurde toen een 32-jarige man uit Kloosterburen met zijn auto vanaf de Breweelsterweg de Provinciale Weg wilde oversteken. Hij verleende daarbij geen voorrang aan een andere auto, bestuurd door een 54-jarige vrouw uit Ulrum. Er ontstond een aanrijding waarbij de auto van de man uit Kloosterburen in een sloot belandde. Beide bestuurders zijn met nekletsel naar een ziekenhuis in Groningen gebracht. Beide auto's raakten totall-loss en zijn door een berger afgevoerd.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '