Politiebericht

Donderdag 4 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Zuidhorn en Den Ham: Snelheidscontrole
De politie heeft gistermorgen snelheidscontroles gehouden op de provinciale weg N980 in Zuidhorn en op het Aduarderdiep in Den Ham. Bij die controles werd de snelheid van 339 voertuigen gemeten. In Zuidhorn reden er 8 sneller dan de ter plaatse toegestane maximumsnelheid van 70 km. De hoogst gemeten snelheid bedroeg daar 85 km per uur. Het aantal overtreders in Den Ham bedroeg 13. Zij reden sneller dan de toegestane maximumsnelheid van 80 km per uur. De hoogste gemeten snelheid bedroeg hier 116 km per uur.

Garnwerd: Autokraker aangehouden
Een 29-jarige man uit Poortugaal is gisteravond door de politie aangehouden op een camping aan de Hunzeweg in Garnwerd. De man wordt er van verdacht eerder op de avond te hebben ingebroken in een auto die geparkeerd stond langs de Hunzeweg. Die inbraak - waarbij enkele Cd's werden gestolen - werd bij de politie gemeld door de eigenaar van de auto. Op basis van een door getuigen, die iemand bij de auto hadden gezien, opgegeven signalement kon de verdachte worden aangehouden. Hij was bij zijn aanhouding in het bezit van een treinabonnement op naam van de eigenaar van de auto. De man is ingesloten.

Veendam: Man vernielt ruit
In de Meezenbroekstraat in Veendam heeft de politie gistermiddag een 43-jarige man uit die plaats aangehouden wegens vernieling. De man had bij een woningbouwvereniging aan de Jakob Bruggemalaan in Veendam reclamezuil kapot geslagen met een baksteen. Hij had zich bij de woningbouwvereniging gemeld om te praten over overlast die hij bij zijn woning zegt te ondervinden. Omdat hij naar zijn zeggen niet serieus werd genomen werd hij kwaad en vernielde de reclamezuil.

Delfzijl: Fietsster gewond na val
Bij een verkeersongeval op Biessumerlaan in Delfzijl is gistermiddag een 13-jarige meisje uit Delfzijl gewond geraakt. Het kind reed op de fiets en werd ingehaald door een - eveneens 13-jarige - jongen, ook op de fiets. Deze sneed het meisje waardoor ze kwam te vallen. Ze is met diverse kneuzingen overgebracht naar het ziekenhuis in Delfzijl.

Loppersum: Man gewond bij verkeersongeval
Een 28-jarige man uit Groningen is gistermiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Wijmersweg in Loppersum. De man reed met zijn auto in de richting Loppersum en haalde een andere auto in. Daarbij kwam hij met de linker wielen van de auto in de berm en raakte de macht over het stuur kwijt. In een poging de auto weer op de weg te krijgen botste de man tegen een boom en kwam tot stilstand tegen het hekwerk van een woning. De auto werd totaal vernield. De bestuurder is met rugletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Appingedam: Ruiten vernield bij ruzie
Aan de Opwiederweg in Appingedam heeft de politie gisteravond een 20-jarige man uit die plaats aangehouden wegens vernieling. De man kreeg ruzie met zijn broer in diens woning aan de Georg van Saksenlaan in Appingedam waar beiden met vrienden aan de borrel waren. Tijdens de ruzie sloeg de verdachte een achttal ruiten van de woning zijn broer kapot. Hij raakte daarbij gewond aan gezicht en handen en werd hevig bloedend door de politie aangetroffen. Na behandeling in het ziekenhuis in Delfzijl is de man naar het politiebureau gebracht en ingesloten. Hij liep bij zijn actie een gebroken vinger en enkele snijwonden op.

Winschoten: Man pleegt vernielingen in gemeentehuis In het gemeentehuis aan de Johan Modastraat in Winschoten heeft de politie gistermorgen een 33-jarige man uit Winschoten aangehouden. De man werd kwaad omdat de procedure voor het aanvragen van een uitkering hem te lang duurde. Nadat hem was verteld dat daar geen directe oplossing voor was vernielde hij een vuilnisbak een lichtschakelaar en een deur. Na verhoor op het politiebureau is de man met een dagvaarding heengezonden.

Winschoten: Bestuurder onder invloed
Wegens het rijden onder invloed heeft de politie gistermiddag een 39-jarige man uit Winschoten aangehouden op het Burgemeester Schönfeldplein in Winschoten. De man reed in een auto en bleek bij een routinecontrole door de politie onder invloed van alcohol te verkeren. Bij de ademanalyse werd 0.7 promille gemeten. Met een dagvaarding en een acceptgiro van 390 gulden is de man na verhoor heengezonden.

Vlagtwedde: Wegen geblokkeerd door noodweer
De Vledderkamp en de Schoolstraat in Vlagtwedde zijn gisteren aan het eind van de middag korte tijd gestremd geweest. Tijdens een hevig onweer vielen een boom en een aantal zware takken op de rijbaan van beide straten. De brandweer moest er aan te pas komen om de wegen weer vrij te maken. Langs het Ruiten A-kanaal West waaiden ook enkele bomen om. Die werden door personeel van de gemeente verwijderd.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '