Politiebericht

Dinsdag 8 juni 1999

Dagelijkse berichten districten Noord, Oost, Midden en West

Stadskanaal: Fietser gewond bij ongeval
Een 46-jarige fietser uit Nieuw Buinen is gistermiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Brugstraat in Stadskanaal. De man verleende bij het linksaf slaan geen voorrang aan een hem tegemoetkomende auto bestuurd door een 21-jarige vrouw, eveneens uit Nieuw Buinen. De fietser kwam te vallen en is met hoofdletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Stadskanaal.

Appingedam: Bestuurder onder invloed
In de Wijkstraat in Appingedam heeft de politie vannacht een 31-jarige man uit Delfzijl aangehouden. De man reed in een auto en bleek bij een routinecontrole door de politie te veel alcoholhoudende drank te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd een alcoholpromillage van 1.0 gemeten. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Hij kreeg een dagvaarding en een acceptgiro van 700 gulden mee. Daarnaast is hem een rijverbod van 5 uur opgelegd.

Onderdendam: Drie gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Middelstumerweg in Onderdendam zijn gistermiddag drie mensen gewond geraakt. Een fietser (leeftijd niet bekend) uit de gemeente Middelstum kwam uit de richting van Onderdendam en sloeg op de kruising met de Stitswerderweg linksaf. Daarbij verleende hij geen voorrang aan een hem tegemoetkomende motorfiets, bestuurd door een 34-jarige man uit Middelstum. Bij de botsing die volgde werd de fietser weggeslingerd en belandde in een sloot. Hij werd door voorbijgangers uit het water gehaald. De man is met beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. De motorrijder en zijn 32-jarige passagiere, eveneens uit Middelstum, kwamen te vallen. Ook zij zijn beide met lichte verwondingen overgebracht naar een Gronings ziekenhuis.

Zuidbroek: Gewonde bij verkeersongeval
Op de Heiligelaan in Zuidbroek is gistermorgen een 20-jarige vrouw uit Scheemda gewond geraakt bij een verkeersongeval. De vrouw reed op een snorfiets en werd aangereden door een linksaf slaande bestelauto, bestuurd door een 29-jarige man uit Veendam. De snorfietsster kwam bij het ongeval te vallen en moest met arm- en beenletsel worden overgebracht naar het ziekenhuis in Winschoten. De bestelauto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Aduard: Bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht aan het Aduarderdiep in Aduard een 51-jarige man uit Winsum aangehouden. De man reed in een auto en bleek bij een routinecontrole door de politie te veel te hebben gedronken. Hij werd meegenomen naar het bureau, waar bij de ademanalyse 0.7 promille alcohol werd vastgesteld. Met dagvaarding en een acceptgiro van 390 gulden werd de man na verhoor heengezonden. Hij kreeg tevens een rijverbod van 2 uur opgelegd.

Veendam: Dode bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Phoenixweg in Veendam is gisteravond een 19-jarige man uit de gemeente Scheemda om het leven gekomen. De jongen reed op een bromfiets in de richting van Ommelanderwijk. Op de kruising met de Cereslaan heeft hij vermoedelijk geprobeerd een voor hem rijdende vrachtauto (trekkeroplegger combinatie) - bestuurd door een 26-jarige man uit Delfzijl - in te halen. Die sloeg op dat moment linksaf tengevolge waarvan de bromfietser onder op oplegger terechtkwam. Hij was op slag dood.

De politie stelt, met behulp van door de technische verkeersgroep veiliggestelde sporen, een nader onderzoek in naar de toedracht van het ongeval. Voor zover bekend waren er op het tijdstip van het ongeval geen andere weggebruikers in de buurt. De politie verzoekt eventuele getuigen contact op te nemen met het politiebureau in Veendam, telefoon: 0 50 - 5 997 400.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '