Politiebericht

Zondag 13 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Ter Apel: Gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Koningdwarsstraat in Ter Apel zijn gistermiddag een 18-jarige man en een 17-jarige vrouw uit Ter Apel gewond geraakt. Ze zaten op een bromfiets die bestuurd werd door de man uit Ter Apel. Op de kruising met de Koningstraat verleende hij geen voorrang aan een 18-jarige automobilist uit Valthermond. Bij de aanrijding die ontstond kwamen de bromfietser en zijn passagiere te vallen. Ze zijn beide met onbekend letsel naar een ziekenhuis gebracht.

Sellingen: Gewonde bij verkeersongeval
Een 27-jarige vrouw uit Sellingen is gistermiddag gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Jipsingboertangerweg in Sellingen. De vrouw sloeg linksaf om een inrit in te rijden en werd daarbij in de linkerflank aangereden door een inhalende personenauto bestuurd door een 26-jarige man uit Sellingen. De vrouw liep hoofd en nekletsel op en is naar een ziekenhuis gebracht.

Heiligerlee: Kind valt van luchtkussen
Een 6-jarig meisje is uit Winschoten is gistermiddag gewond geraakt in de Graaf Adolfstraat in Heiligerlee toen zij tijdens het spelen van een luchtkussen viel. Het kind liep een hoofdwond op en is voor behandeling overgebracht naar het ziekenhuis in Winschoten.

Vledderveen: ULV-piloot gewond
De 61-jarige piloot van een Ultra Light vliegtuigje is gistermiddag gewond geraakt op het vliegveld langs de Aviaweg in Vledderveen. De man kreeg kort na het opstijgen motorpech en trachtte terug te vliegen naar de startbaan. Omdat hij uit koers was geraakt kwam hij bij het landen hard terecht op de motorcrossbaan. De man liep letsel op aan een enkel en is overgebracht naar het ziekenhuis. Het UL-vliegtuig liep een gebroken vleugel op.

Appingedam: Bestuurder onder invloed
Wegens rijden onder invloed van alcohol heeft de politie vannacht een 35-jarige automobilist uit Delfzijl aangehouden op de Provinciale weg in Appingedam. Bij de ademanalyse werd 1.1 promille alcohol gemeten. De man is na verhoor met een dagvaarding en een rijverbod van 4 uur heengezonden.

Holwierde: Man valt van dak
Een 42-jarige man uit Holwierde is gistermorgen gewond geraakt aan zijn rug toen hij van het dak van zijn huis aan de Damsterweg in Holwierde viel. Tijdens een reparatie aan het dak viel de man ongeveer 5 meter naar beneden. Hij is naar een ziekenhuis in Groningen gebracht.

Wildervank: Diefstal
Aan de Nijverheidslaan in Wildervank heeft de politie vannacht een 17-jarige man uit Veendam aangehouden wegens diefstal. De jongen reed op de fiets met onder zijn arm een 'Te Koop' bord van een makelaar. Die had hij weggenomen uit de tuin van een woning aan de Nijverheidlsaan. De jongen is na verhoor heengezonden. Het bord is terug geplaatst.

Wildervank: Fietser onder invloed
Wegens het rijden onder invloed op een fiets heeft de politie vannacht een 27-jarige man uit Wildervank aangehouden op de Sportterreinstraat in die plaats. De man reed zonder licht en werd door een politiepatrouille gesommeerd om te gaan lopen. Dat deed hij aanvankelijk, maar korte tijd later zagen de politiemensen hem weer fietsen. Toen ze hem wilden bekeuren merkten de agenten dat de fietser onder invloed verkeerde. Bij de ademanalyse werd 0.8 promille alcohol gemeten. Met een dagvaarding en een geldboete van 190 gulden werd de man na verhoor heengezonden.

Veendam: Automobilist gewond bij ongeval
Door nog onbekende oorzaak raakte een 41-jarige automobilist uit Veendam gistermiddag met zijn auto in een sloot langs de Zuidwending in Veendam. Hij liep daarbij beenletsel op en moest naar het ziekenhuis in Stadskanaal worden gebracht. De auto is door een berger uit de sloot getakeld.

Kiel Windeweer: Vrouw gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval aan de Zuidlaarderweg in Kiel Windeweer is gistermiddag een 67-jarige vrouw uit Zuidlaren gewond geraakt. De vrouw botste met haar auto tegen een lantaarnpaal en een boom nadat zij achter het stuur onwel was geworden. Ze liep geen noemenswaardig letsel op. Ze is voor onderzoek naar een arts gebracht.

Hoogezand: Fietser gewond bij ongeval
Bij een verkeersongeval op de Gorechtlaan in Hoogezand is gistermorgen een 38-jarige fietser uit Hoogezand gewond geraakt. De man reed de kruising met de Troelstralaan op en verleende daarbij geen voorrang aan bestelauto bestuurd door een 51-jarige man uit Heerenveen. De fietser kwam bij de botsing te vallen en liep een hoofdwond op. Hij is naar een ziekenhuis in Groningen gebracht.

Grootegast: Bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht het rijbewijs van een 26-jarige man uit de gemeente Grootegast ingevorderd. De man reed met te veel alcohol op in zijn auto over de Lutjegasterweg in Grootegast. Het rechterachterlicht van zijn auto deed het niet en daarom werd hij door de politie gecontroleerd. Daarbij werd alcoholgebruik geconstateerd. De ademanalyse wees 2.2 promille uit. Na verhoor is de man heengezonden. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.

Zuidhorn: Insluiper aangehouden
Een 26-jarige man uit de Duitse plaats Delmenhorst is gistermorgen door de politie aangehouden op de Spanjaardsdijk in Zuidhorn. De man wordt er van verdacht kort voor de aanhouding een aantal bankpasjes te hebben gestolen uit een woning aan de Kerkstraat in Zuidhorn. Daarbij werd hij overlopen door de 42-jarige bewoonster. Die belde de politie en gaf een signalement door. Op weg naar de woning van de vrouw zagen agenten een man fietsen die aan het signalement voldeed. Nadat de politiemensen de auto gekeerd hadden bleek de man zich in de slootwal te hebben verstopt. Hij is ingesloten.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '