Politiebericht

Woensdag 23 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Oost, Noord en Midden

Sappemeer: Caravan- en autodieven aangehouden
Op de autosnelweg A7 bij Sappemeer heeft de politie vannacht 29-jarige man en een 20-jarige vrouw uit Veendam aangehouden. Beiden zaten in een personenauto met daarachter gekoppeld een caravan en werden aangehouden nadat de eigenaar van de caravan diefstal daarvan bij de politie had gemeld. De eigenaar zag zelf de caravan rijden en meldde de positie via zijn GSM door. Achter de auto met caravan reed een andere personenauto, kennelijk ter beveiliging omdat de verlichting van de caravan niet brandde. Nadat de auto met caravan na een stopteken van de politie stilstond op de A7 ging de andere personenauto er met hoge snelheid vandoor richting stad Groningen. De inzittendenden daarvan - een 27-jarige man en een 18-jarige vrouw uit Veendam - werden na een korte achtervolging op het Hanzeplein in Groningen aangehouden nadat zij de auto hadden verlaten en te voet probeerden te ontkomen. Bij onderzoek door de politie is gebleken dat de caravan gisteravond is gestolen in Zuidbroek. Zowel de trekkende auto als de achter
de caravan rijdende auto bleken in Veendam en Groningen te zijn gestolen. In de beide auto's werden door de politie diverse goederen aangetroffen die mogelijk van diefstal afkomstig zijn. De verdachten zijn voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

Veendam: Man steelt koper en geiser
In een leegstaande woning aan de De Visserstraat in Veendam heeft de politie gistermorgen een 19-jarige man uit Veendam aangehouden. De man werd door een medewerker van een woningbouwstichting in de woning aangetroffen. Hij bleek een aantal koperen buizen en een geiser te hebben verwijderd en wilde daarmee via het balkon de woning verlaten. De man is na verhoor op het politiebureau heengezonden. Hij kreeg een dagvaarding mee.

Losdorp: Man en vrouw bekeurd wegens dierenmishandeling De politie heeft gisteravond proces-verbaal opgemaakt wegens dierenmishandeling tegen een 61-jarige man en een 48-jarige vrouw uit Losdorp. In een afvalbak bij de woning van het echtpaar vond de politie vier pasgeboren poesjes na een melding van omwonenden die piepende geluiden uit de bak hoorden komen. Bij onderzoek bleek dat de katjes gistermiddag waren geboren en door de man en de vrouw in de afvalbak waren gegooid omdat zij door de geboorte van de dieren te veel katten kregen. De poesjes zijn overgedragen aan personeel van de dierenambulance, maar overleefden het avontuur niet. Ze zijn door onderkoeling dood gegaan.

Stadskanaal: Gewonden bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Pekelderstraat in Stadskanaal zijn gisteravond een 30-jarige en een 45-jarige man, beiden uit Stadskanaal gewond geraakt. Zij zaten in een auto, bestuurd door de 30-jarige man. Op de kruising met het Jachtveen wilde de bestuurder linksaf slaan. Daartoe sorteerde hij voor maar kwam daarbij gedeeltelijk op de linker weghelft terecht. Daar werd hij aangereden door een andere auto bestuurd door een 35-jarige man uit Stadskanaal. Beide slachtoffers zijn met been- respectievelijk hoofdletsel overgebracht naar het ziekenhuis in Stadskanaal. Beide auto's raakten totall-loss.

Ter Apel: Brandstichter aangehouden
De politie heeft gistermiddag een 20-jarige man uit Liberia aangehouden op het Verwijdercentrum aan de Ter Apelervenen in Ter Apel. De man had brand gesticht in een woonunit. De brand werd door beveiligingsmedewerkers en de brandweer geblust. Door de brand ontstond forse schade. De bewoners van de unit zijn elders op het terrein ondergebracht. De verdachte is ingesloten.

Ter Apel, Vlagtwedde, Musselkanaal, Stadskanaal: Controle autogordels De politie heeft maandagavond een controle uitgevoerd op het dragen van autogordels op de diverse plaatsen in Ter Apel, Vlagtwedde, Musselkanaal en Stadskanaal. In totaal werden 830 voertuigen gecontroleerd. Daarbij zijn 111 mensen bekeurd wegens het niet dragen van een autogordel.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '