Politiebericht

Dinsdag 1 juni 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden

Veendam: diefstal trekker

In het weekend is uit het verenigingsgebouw van de tennisclub Veendam aan de Ontspanningslaan in Veendam een tweewielige rode trekker ontvreemd. De trekker waaraan diverse gereedschappen kunnen worden gekoppeld, heeft een waarde van f 14000.-. Op welke wijze de daders in het gebouw hebben kunnen komen is onduidelijk. Sporen van braak waren niet aanwezig.

Bedum: inbraak in school
In de nacht van zondag op maandag is er in de Walfridusschool, gevestigd aan de Bazuinslaan in Bedum ingebroken. De daders kwamen binnen door een raam te vernielen. Enkele ruimtes van de school zijn doorzocht. Er wordt niets vermist. De schade bedraagt f 150.-.

Delfzijl: beroving
In de nacht van zondag op maandag is een 39-jarige inwoner van Delfzijl in zijn woonplaats van zijn portemonnee, met enkele honderden guldens beroofd. Het slachtoffer, dat rond middernacht over het fietspad langs de Parallelweg fietste, werd door de verdachte op een racefiets ingehaald. De verdachte vroeg het slachtoffer om een vuurtje en stapte van zijn fiets. Onder bedreiging van een broodmes moest het slachtoffer zijn portemonnee tevoorschijn halen, waarna de verdachte het geld er uit griste en er vandoor ging.

Stadskanaal: diefstal portemonnee uit fietstas
Gistermiddag is een 72-jarige inwoonster van Nieuw Buinen in Stadskanaal van haar portemonnee met daarin ruim honderd gulden beroofd. Het slachtoffer, dat met haar fiets aan de hand over de Hoofdstraat liep, merkte dat er een jongeman bij haar fietstassen zat en daaruit haar portemonnee pakte. De verdachte ging er vervolgens ijlings vandoor.

Winschoten: algemene verkeerscontrole
De stagegroep van de basiseenheid Winschoten hield op maandag een algemene ver-keerscontrole op de Blijhamsterweg in Winschoten. In totaal kregen 14 bestuurders een proces-verbaal voor het niet dragen van een autogordel, geen geldige APK, auto niet verzekerd, het niet hebben van een bromfietscertificaat, geen deugdelijke bevestiging van de hulpkoppeling.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '