Politiebericht

Maandag 26 juli 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Stadskanaal: snelle Poolse automobilist
Een 25-jarige automobilist uit het Poolse Karsim haalde zondagavond op de N366 bij Stadskanaal een politieauto met hoge snelheid in. De teller van de politieauto registreerde een overtreding van ruim 60 km /u. Even verderop ter hoogte van de Onstwedderweg voldeed de snelle automobilist aan een stopteken. Hij moest direct een boete betalen van 600 DM, waarna hij zijn weg weer kon vervolgen.

Delfzijl: Zondagmorgen kon de politie na een tip drie jongens van 18 jaar uit Delfzijl in de kraag vatten die kort daarvoor hadden ingebroken in een restaurant aan de Schoolstraat in Delfzijl, waarbij ze onder meer enkele kratten bier en frisdrank hadden buitgemaakt. De jongens zijn na verhoor in de loop van de dag weer op vrije voeten gesteld. De buit werd teruggevonden in een bossage in de buurt van het restaurant.

Delfzijl: alcomobilist
De politie heeft zondagavond op de Heemskesweg in Weiwerd een 41-jarige automobilist uit Hoogezand aangehouden die te veel had gedronken. Controle leerde dat hij 1.1. promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een rijverbod en een transactie van 900 gulden.

Froombosch: bromfietser auto tegen paal, bestuurder gewond Een bromfietser uit Groningen (leeftijd niet bekend) verloor zondagnacht door onbekende oorzaak de controle over zijn voertuig en botste tegen een langs de weg staande paal. Hij is vermoedelijk met een gebroken arm overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Siddeburen: alcomobiliste
Een 40-jarige automobiliste uit Noordbroek werd zondagnacht op de Rijksweg 33 bij Siddeburen betrapt bij het rijden onder invloed van alcohol. Zij bleek bijna 1 promille in haar bloed te hebben. Ze kreeg een transactie en een rijverbod uitgereikt.

Leek: fietster ongelukkig ten val
Een 67-jarige fietster uit Heerhugowaard kwam zondagmiddag op de Lindensteinweg in Leek zodanig ongelukkig te vallen, dat ernstige schouderletsel opliep. Ze maakte deel uit van een groep van ongeveer 50 personen die vanuit Roden een fietstocht maakten. Toen ze op het fietspad tegen een betonnen randje aankwam viel ze. Ze is voor nader onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Niekerk (De Marne): brombakfietser in de sloot
Vermoedelijk door een black-out raakte een 28-jarige bestuurder van een brombakfiets uit Kruisweg ernstig gewond aan het hoofd toen hij in de sloot belandde van de Kanaalstraat in Niekerk. Hij is voor nader onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

.

Inlichtingen, afdeling voorlichting, telefoon 050- 5995010