Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Woensdag 28 juli 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Stadskanaal: aanhangwagen en gereedschap gestolen Uit een schuur aan de Poststraat in Stadskanaal is dinsdagnacht een grote hoeveelheid gereedschap gestolen. Het betreft onder meer een lasapparaat, een aggregaat, slijpmachines en een compressor. Tevens werd vanaf het terrein een aanhangwagen meegenomen. Men was binnengekomen door de deur van de schuur open te breken. De totale schade bedraagt ongeveer 10.000 gulden. De politie stelt een nader onderzoek in.

Sellingen: vernielingen zandzuigerij
Bij de zandzuigerij aan de Beetserwijk in Sellingen zijn het afgelopen weekend een aantal vernielingen gepleegd. Zo werden er enkele antennes van de zandzuiger vernield, werden vlonders losgemaakt en roeibootjes onder water gezet. De totale schade bedraagt 2000 gulden. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Ten Boer: auto-inbraken
In Ten Boer werd dinsdagnacht in drie auto's ingebroken. Onbekende daders vernielden aan de Kloosterstraat, het Stafpad en aan de Ommelanderstraat één van de ruiten van de auto?s waarna onder meer de radioapparatuur werd meegenomen.

Veendam: overstekend kind licht gewond bij aanrijding Een 5-jarige jongetje uit Veendam raakte dinsdagavond in zijn woonplaats gewond toen hij op de Meezenbroekstraat plotseling de weg overstak en werd aangereden door een personenauto, bestuurd door een 49-jarige inwoner van Meeden. Het kind werd voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis maar kon deze nadien weer verlaten. Hij heeft vermoedelijk een lichte hersenschudding. De auto raakte aan de voorzijde licht beschadigd.

Veendam: diefstal aanhangwagen
Dinsdagnacht werd naast een woning aan de Zuidwending in Veendam een aanhangwagen gestolen. Het gaat om een nieuwe aanhangwagen. De schade bedraagt ongeveer 1500 gulden.

Winschoten: Duitse automobilist in sloot A7
Een Duitse automobilist uit Nordhorn raakte dinsdagochtend met zijn auto in de sloot van de A7 bij Winschoten, nadat hij door onbekende oorzaak de controle over het voertuig verloor. De 21-jarige bestuurder kwam met de schrik vrij. De auto raakte totaal vernield. Deze werd door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Oostwold (Scheemda): auto uitgebrand
Bij een woning aan de Polderweg in Oostwold (gemeente Scheemda) brandde dinsdagmiddag een personenauto geheel uit. De auto was plotseling spontaan gaan branden onder de motorkap. De oorzaak is niet bekend.

Winschoten: duur klusje
Een inwoonster van Winschoten moest dinsdag een groot bedrag betalen voor het slijpen van een schaartje, een broodmes en een boterhammes. De slijper bracht daarvoor 375 gulden in rekening, waarbij de vrouw ook nog korting kreeg op het feitelijk bedrag dat vanwege 'vakwerk' zoals de scharensliep het zelf noemde, veel hoger lag. Tot dusver heeft de politie niet meer meldingen ontvangen.

Zuidhorn: visser bekeurd
Een 38-jarige inwoner van Groningen is dinsdagavond bekeurd voor het vissen met twee hengels zonder dat hij in het bezit was van een vergunning en een akte. De man liep tegen de lamp tijdens een controle aan het Van Starkenborghkanaal bij Zuidhorn. De andere 9 vissers hadden de papieren voor elkaar.

Leek: snelle bromfietser bekeurd
Een 21-jarige bromfietser uit Tolbert werd dinsdagmorgen in alle vroegte in Leek aangehouden omdat zijn bromfiets was opgevoerde. Hij reed ongeveer 80 km/u op de Hindrik de Haanweg. De bromfiets is voor nader onderzoek uit het verkeer genomen. De politie maakt proces-verbaal op.

Marum: botsende auto's zwaar beschadigd
Bij een botsing tussen twee personenauto op de kruising Munnekeweg met de Leidijk bij Marum raakten de beide voertuigen zwaar beschadigd. De beide chauffeurs een 57-jarige inwoner van Grootegast en een 38-jarige inwoonster van Doezum kwamen daarbij met de schrik vrij. De Grootegaster die over de Munnikeweg reed verleende aan de ander geen voorrang. De auto?s zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Inlichtingen, afdeling voorlichting, telefoon 050 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '