Politiebericht

Zaterdag 15 mei 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost District West

Marum: inbraken
In de nacht van donderdag op vrijdag werd op verschillende plaatsen in Marum ingebroken. Zeven woningen in de Middenbuuren, Zuiderbuuren en Randel kregen ongewenst bezoek of een poging daartoe. Bij een aantal inbraken werd geld en pinpassen weggenomen.

Leens:Autokraken
In Leens, Ulrum en Zoutkamp werd ingebroken in diverse personenauto's. De daders braken deuren of ramen open en namen autoradio's en een telefoon weg. Hoe groot de schade is, is nog niet bekend. Ook het aantal voertuigen waarin ingebroken werd is nog niet duidelijk.

Lettelbert: ongeval door wateroverlast
Op de Rijksweg A7 raakte vrijdagmiddag een 42-jarige automobilist uit Tolbert met zijn auto van de weg. Vermoedelijk door te hoge snelheid en water op de rijbaan, raakte de man met zijn voertuig in de slip. Hij botste twee maal tegen de vangrail en kwam in een sloot tot stilstand. Der auto raakte zwaar beschadigd. De bestuurder kon wonderwel zonder kleerscheuren uit zijn auto stappen.

Lutjegast: ongeval met traktor
Een 37-jarige inwoner van Lutjegast en zijn dochter werden vrijdagmiddag met letsel naar het ziekenhuis in Groningen gebracht. Beiden fietsten op de Wieren in Lutjegast en werden bij het passeren geraakt door wallenfrees die achter de traktor van een 44-jarige inwoner van Lutjegast zat. De man liep gekneusde ribben op en zijn dochter niets. Beiden konden na behandeling naar huis.

District Noord
Delfzijl: traktor te water
De politie kreeg vrijdagmiddag een melding dat in het water aan de Hogelandsterweg te Delfzijl een auto te water was geraakt. Bij onderzoek door agenten zagen zij bellen en olie uit het water op stijgen. Twee politieagenten gingen te water. Ook snel aanwezige duikers van de brandweer kwamen te hulp. Zij constateerden dat er slechts een traktor in de sloot lag. Terwijl de hulpverlening bezig was kwam een nietsvermoedende eigenaar uit Meedhuizen ter plaatse. Hij verklaarde dat de traktor enkele uren eerder in de sloot was gegleden. Hij had verzuimd de politie te waarschuwen. De agenten liepen slechts een nat pak op.

Appingedam: winkeldiefstal
Een 20-jarige man uit Delfzijl werd vrijdagmiddag na een korte achtervolging aangehouden. De man was betrapt bij de diefstal uit een drogisterij. Hij werd door medewerkers achtervolgd. Agenten troffen de man achter de woning aan het Kraaienbos aan. In een schuurtje vonden zij een tas waarmee de man was gevlucht. Hierin zaten een aantal pakken waspoeder, luiers en een t-shirt. De man is ingesloten.

Uithuizen: bedreiging in fietsenwinkel
Een 36-jarige inwoner van Hoogezand werd vrijdagavond in een fietsenwinkel aan de Hoofdstraat aangehouden. De man had ruzie gekregen met een 23-jarige inwoner uit Uithuizen. Dit ontaarde in een vechtpartij in de winkel. De man bedreigde daarbij de Uithuizer. De oorzaak zou gaan om oude schulden. De Hoogezandster werd voor nader onderzoek ingesloten.

Delfzijl: rijden tijdens ontzegging
Een 24-jarige man uit Appingedam werd afgelopen nacht betrapt tijdens het rijden in een personenauto terwijl de man een ontzegging van de rijbevoegdheid had. De man werd door agenten op de Oosterveldweg gesignaleerd en aangehouden. Hij kreeg een proces verbaal en zijn auto bleef aan het bureau.

District Midden Veendam: diefstal sportattributen In een container van de sportvereniging Blokes aan de Ontspanningslaan is in de nacht van woensdag op donderdag ingebroken. Vermoedelijk zijn de daders via een niet afgesloten raam binnen gekomen.

District oost
Ter Apel: woningbrand
Op het platte dak van een woning aan de Hoofdstraat ontstond vrijdagavond brand. De brandweer van Ter Apel moest de brand blussen. De bewoners waren niet thuis. De brand is vermoedelijk ontstaan nadat er overdag dakwerkzaamheden waren geweest. Hoe groot de schade is, is niet bekend.

Winschoten: snelheidscontrole
Bij een weg op breking aan de Kloosterlaan heeft de politie vrijdagmiddag een snelheidscontrole gehouden. De toegestane snelheid bedroeg 30 km per uur. Er reden 30 bestuurders te hard. De hoogste gemeten snelheid bedroeg 70 km per uur.

Winschoten: inbraak in winkel
Afgelopen nacht werd er ingebroken in een lektuurhal aan de Langestraat. De daders verbraken een ruit van de winkel en namen een grote hoeveelheid sigaretten weg. Hoe groot de schade is, is niet bekend.

Nieuw Beerta: schaftkeet afgebrand
Afgelopen nacht ontdekten agenten dat een schaftkeet aan de Molenlaan in brand stond. De keet stond reeds in lichterlaaie en brandde geheel uit. Hoe de brand is ontstaan is niet bekend. De brandweer hoefde niet meer op te treden.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '