Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Diverse 11-05-99

Persberichten provincie Groningen/
Dinsdag 11 mei 1999

Dagelijkse berichten district West, Noord, Midden en Oost Vlagtwedde: Alcomobilist maakt brokken

Een 37-jarige automobilist uit Vlagtwedde, die zwaar onder invloed van alcohol verkeerde, veroorzaakte maandagavond in zijn woonplaats enige schade toen hij op de Kerkstraat tegen een geparkeerd staande auto botste. De gewaarschuwde politie nam de man voor nader onderzoek mee naar het politiebureau. Daar bleek dat hij ongeveer 2.1 promille alcohol in zijn bloed had. Tevens bleek dat hij niet in het bezit was van een rijbewijs. De politie maakt proces-verbaal op.

Winschoten: Automobilist over de kop
Een 22-jarige inwoner van Heede (Dld) raakte gewond toen hij maandagmiddag op de Beersterweg bij Winschoten met zijn auto over de kop sloeg. Hij werd voor onderzoek overgebracht naar het Sint Lucasziekenhuis. De zwaar beschadigde auto werd door een bergingsbedrijf afgevoerd.
De automobilist verloor komende van de richting A7 plotseling de macht over het stuur, waarna hij op het fietspad terecht kwam, vervolgens tegen een boom botste, waarna het voertuig omsloeg. De man was in eerste instantie agressief toen hulpverleners hem uit de auto probeerden te halen. Hij was vermoedelijk onder invloed van een hard-drug. Om die reden werd bij hem een zogenaamde urine-proef afgenomen voor onderzoek in het labora-torium. De politie maakt proces-verbaal op.

Stadskanaal e.o.: Gordelcontroles
In Musselkanaal, Stadskanaal en Ter Apel werden maandag diverse gordelcontroles gehou-den zowel binnen als buiten de bebouwde kom. In 26 gevallen werd een bekeuring uitgedeeld. In totaal werden 350 voertuigen gecontroleerd.

Finsterwolde: Veehouder door stier verwond
Een 46-jarige veehouder uit Finsterwolde is maandag met onbekende verwondingen vervoerd naar het AZG, nadat hij in de stal van zijn boerderij door een stier was aangevallen. Onder meer kreeg hij enkele kopstoten en werd hij door het dier op de hoorns genomen. De veehouder kon op eigen kracht uit de stal komen, waarna de ambulance werd gewaarschuwd.

Delfzijl: Alcomobilist
Een 24-jarige inwoner van Delfzijl is maandagvond op de H Jagerstraat in zijn woonplaats betrapt bij het rijden onder invloed. Controle aan het politiebureau leerde, dat de man 1,9 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een rijverbod van 11 uren. Tevens bleek dat hij niet in het bezit was van een rijbewijs. de politie maakt proces-verbaal op.

Delfzijl: Diefstal generatoren
Bij een inbraak in een winkelbedrijf aan de Seendweg in Delfzijl zijn maandagnacht vijf generatoren van tweeduizend gulden per stuk ontvreemd. Onbekende vernielden een raam, waarna ze de generatoren meenamen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Delfzijl: Bromfietser moet brommen
Een 24 jarige bromfietser uit Delfzijl moet 30 dagen brommen zo bleek maandag bij een routinecontrole naar zijn bromfietscertificaat, die hij overigens niet had. Voor hem stond nog een geldboete open van 1500 gulden. Omdat hij die niet kon betalen werd hij direct in een politiecel geplaatst om de vervangende straf van 30 dagen uit te zitten.

Zuidhorn-Leens e.o: Gordelcontroles
Maandag zijn in de dorpen Winsum, Zuidhorn, Kommerzijl en Leens diverse gordelcon-troles gehouden, zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Van de 300 gecontroleerde voertuigen bleek in 10 procent van de gevallen geen gordel te worden gedragen. De bestuurder of inzittende kreeg daarvoor een bekeuring.

Zevenhuizen: Snelheidscontrole
Bij een snelheidscontrole op het Hoofddiep in Zevenhuizen werden maandagmorgen in totaal 316 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 9 te hard. De hoogst genoteerde reed 74 km/uur waar maximaal 50 was toegestaan.
In Appingedam werden op de N360 maandagmorgen 721 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 26 te hard.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '