Politiebericht

Vrijdag 15 oktober 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Gordelcontrole
Regiopolitie Groningen heeft donderdag in de districten West, Noord, Midden en Oost diverse gordelcontroles gehouden. Op diverse plaatsen werd het verkeer aan de kant gezet. Van de 1906 gecontroleerde voertuigen bleken 242 inzittenden geen gordel te dragen. Hiervoor werden zijn bekeurd met een boete van 90 gulden.

Saaxumhuizen: bestuurder onder invloed
De politie heeft donderdagmorgen een 47-jarige man uit Groningen op de Saaxumhuizerweg aangehouden voor het rijden onder invloed (2,1 promille). De man slingerde van links naar rechts over de hele weg, pas toen de politie de sirene aanzette, bemerkte hij de politie en stopte. De man is met een dagvaarding heengezonden, nadat zijn rijbewijs was ingevorderd.

Leek: Snelheidscontroles
Tijdens een snelheidscontrole donderdagmiddag op de Euroweg, waar 50 km/u. gereden mag worden, zijn 398 auto's geregistreerd. Hiervan bleken 32 een overtreding te begaan met als hoogste snelheid 78 km/u. Op de Lindensteinlaan werden in de middag nog eens 811 bestuurders gecontroleerd. Daarvan reden 56 te snel met als hoogste snelheid 74 km/u.

Leek: Snorfiets in beslaggenomen
De politie heeft donderdagmiddag de snorfiets van een 21-jarige inwoner van Marum op de Oldenoert in beslag genomen. De man had geen verzekering en geen bromfietscertificaat.

Zuidhorn: Bestuurder onder invloed
De politie heeft donderdagavond een 27-jarige man uit Surhuisterveen op de Rijksstraatweg (N355) aangehouden voor het rijden onder invloed (0,75 promille). De man is met een proces-verbaal heengezonden.

Hoogezand: Fiets met geweld gestolen
Een 17-jarige jongen is donderdagmorgen op de Nieuweweg van zijn fiets beroofd. De jongen reed op het fietspad toen twee jongens op hem afkwamen en de jongen van de fiets aftrapten. Vervolgens gingen ze er op de fiets vandoor.

Veendam: Bromfietser bekeurd.
De politie heeft donderdagmiddag proces-verbaal opgemaakt tegen een 19-jarige man uit Muntendam, omdat hij op de Korte Leegte met hoge snelheid reed. Een controle aan het bureau wees uit dat de bromfiets te veel vermogen had.

Slochteren: Bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht een 42-jarige man uit Slochteren op de N387 aangehouden voor het rijden onder invloed (0,65 promille). De man is met een boete van 390 gulden en een dagvaarding heengezonden.

Delfzijl: Fietser door groep jongeren mishandeld Een 21-jarige man uit Delfzijl is donderdagmiddag op het fietspad van de Hogelandsterweg door een groep jongeren mishandeld. De man fietste samen met zijn evenoude vriendin en stuitte op een groep die de weg blokkeerden. In eerste instantie wilde de groep geen doorgang verlenen. Uiteindelijk konden ze er door, maar kreeg de man een klap in zijn gezicht. Deze sloeg daarop terug, maar werd vervolgens tegen de grond gewerkt, waarna hij diverse trappen kreeg te verduren. De man zag kans zijn fiets te pakken en te vluchten.

Delfzijl: Vrouw bijt man
De politie heeft vannacht een 22-jarige vrouw uit Delfzijl aangehouden voor het mishandelen van haar 58-jarige levensgezel. De politie werd door de buren gebeld, omdat er voor de zoveelste keer ruzie zou zijn in een woning aan de Rijksweg . In de woning trof de politie de man aan met verwondingen aan zijn hand en been. De vrouw bleek onder invloed thuis te zijn gekomen, waarop de ruzie begon en de man diverse keren werd gebeten. De vrouw bleef, ook toen de politie aanwezig was, maar schreeuwen en dreigen. Daarop werd de vrouw aangehouden en ingesloten.

Bellingwolde: Bestuurder onder invloed
De politie heeft vannacht op de Beersterweg een 57-jarige man uit Winschoten aangehouden voor het rijden onder invloed (1,3 promille) De man is met een dagvaarding, een boete van 900 gulden en een rijverbod van 6 uur heengezonden.

Winschoten: Man aangehouden voor vernieling
De politie heeft donderdagmiddag een 32-jarige man uit Winschoten aangehouden, nadat hij in een woning aan de Beverhof een ruit had vernield. De man bleek aan het bureau nog een straf tegoed van zeven dagen. Hij is ingesloten.

Voor nader informatie via Voorlichting, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '