Politiebericht

Berichten districten Noord, Midden, Oost en West

Woensdag, 13 oktober 1999

Nuis: controle dragen autogordel
Gistermiddag hield de politie op de Nieuweweg in Nuis een controle op het dragen van autogordels. Van de 37 gecontroleerde automobilisten droegen drie bestuurders geen autogordel. Zij kregen een boete van negentig gulden.

Leek: snelheidscontroles
Gistermiddag heeft de politie op de Midwolderweg ( 50 km/u) in Leek een snelheidscontrole gehouden. 2605 bestuurders van motorvoertuigen passeerden de controlepost van wie er 279 een proces-verbaal voor het te hard rijden kregen. De geconstateerde snelheden lagen tussen 57 en 88 km / u.

Marum: verlichtingscontrole
Gisteravond heeft de politie op diverse plaatsen in Marum een verlichtingscontrole gehouden. Een zeventigtal fietsers is gecontroleerd van wie er acht een proces-verbaal voor het niet voeren van de juiste verlichting kregen.

Midwolde: rijden onder invloed van alcohol
Vannacht heeft de politie op de Noorderweg in Midwolde een 52-jarige automobilist uit Aduarderzijl geverbaliseerd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.2 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een boete van negenhonderd gulden en een rijverbod van vijf uur.

Beerta: controle autogordels
Gistermiddag heeft de politie in de Hoofdstraat in Beerta een controle op het dragen van de autogordels gehouden. Van de vijftig gecontroleerde bestuurders droegen er elf geen autogordel. Zij kregen een boete van negentig gulden.

Onstwedde: honden achter schapen aan
Gistermiddag heeft een tweetal Rottweilers in een weiland aan het Veenhuizen in Onstwedde achter zestig schapen aangezeten. De eigenaar van de honden had het toegangshek van zijn erf niet afgesloten, zodat de honden konden ontsnappen. De honden hebben enkele schapen in de hals gebeten. Een lam van vier maanden oud is door de honden gedood. De hond is gevangen en door de eigenaar opgesloten. De politie stelt een nader onderzoek in.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '