Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Woensdag 6 oktober 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Bedum: vrachtauto klem onder viaduct
Een 45-jarige vrachtautochauffeur uit het Friese Nijewirdum zorgde dinsdagmiddag op de Groningerweg bij Bedum voor een verkeersopstopping toen zijn vrachtautocombinatie door een te hoge lading klem kwam te zitten onder het viaduct. De lading bestaande uit twee gedemonteerde laadbakken van vrachtauto?s was ruim 4.40 hoog. Door voorzichtig achteruit te rijden gelukte het de combinatie na een dik uur weer vrij te krijgen. Via een alternatieve route kon de vracht worden afgeleverd op het eindadres in Noordwolde. De vrachtautochauffeur bleek niet in het bezit te zijn van een ontheffing. Hij kreeg een bekeuring.

Leermens: auto in de sloot
Een 38-jarige automobilist uit Zeerijp belandde dinsdagmorgen op de Godlinzerweg met zijn auto in de sloot, nadat hij het zicht even kwijt was doordat een tegenligger hem verblindde. De man kwam met de schrik vrij. De auto werd door een bergingsbedrijf uit de sloot gehaald.

Zuidwolde: bromfietser onder invloed
Een 34-jarige bromfietser uit Groningen werd vannacht op de Groningerweg bij Zuidwolde door de politie bekeurd voor het rijden onder invloed van alcohol. Hij bleek 1,9 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een rijverbod van 10 uur. De politie maakt proces-verbaal op.

Marum: opstart botsing afrit A7
Op de afrit van de A7 bij Marum vond dinsdagmorgen een kop-staart botsing plaats tussen twee personenauto?s. Een 46-jarige inwoner van Groningen reed aanmerkelijk sneller dan de voor hem rijdende andere automobilist, een48-jarige inwoner van Marum, waardoor hij sterk moest afremmen. Door het natte wegdek gleed hij echter door en botste op zijn voorligger. Zijn voertuig raakte daarbij flink beschadigd en moest worden weggesleept door een bergingsbedrijf. De ander kon op eigen kracht doorrijden. De beide bestuurders kwamen met de schrik vrij.

Snelheidscontroles
Bij een snelheidscontrole op de Noordwijkerweg in Kornhorn werden dinsdagmiddag twee automobilisten bekeurd voor te snel rijden. Ter plaatse geldt een maximumsnelheid van 60 km/u. Beiden reden tussen de 80 en 90 km/u.
Op de Lutjegasterweg in Grootegast werden even later tien automobilisten bekeurd op een weggedeelte waar maximaal 50 was toegestaan. De snelheden lagen tussen de 70 en 88 km/u

Hoogezand: alcomobilist bekeurd
Een 33-jarige automobilist uit Hoogezand is vannacht bekeurd voor het rijden onder invloed. Hij bleek ongeveer 1.6 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Zijn rijbewijs werd ingevorderd. De politie maakt proces-verbaal op.

Nieuwe Pekela: brandstofdief aangehouden
Een 24-jarige inwoner van Borne is vannacht op heterdaad betrapt bij het overhevelen van diesel uit de tank van een geparkeerde vrachtauto op het Pekelwerk in Nieuwe Pekela. Toen de man daarmee bezig was werd hij betrapt door de surveillance van een beveiligingsbedrijf. Hij had inmiddels een jerrycan gevuld. Hij werd aangehouden en overgegeven aan de politie. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050-59995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '