Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Vrijdag 22 oktober 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Harkstede: vrouw aangehouden voor bedreiging tijdens controle Bij een controle van een bedrijf aan de Hoofdweg in Harkstede is een 37-jarige inwoonster van Harkstede aangehouden die de controlerende politie en gemeenteambtenaar bedreigde. Zij wilde de controle tegengaan en dreigde de honden op de ambtenaren af te sturen. Even later echter reed ze met een shovel op hen in. De politie slaagde erin de vrouw aan te houden en bracht haar voor nader verhoor naar het politiebureau, waarna de controle op het terrein kon plaatsvinden. Daarbij bleek een aantal overtredingen. Zo was de mestopslag niet in orde en werden chemicaliën niet op de juiste wijze opgeborgen. De politie maakt proces-verbaal op tegen de eigenaar van het bedrijf die nog nader moet worden gehoord.

Midwolde: automobiliste tegen brugleuning, politie zoekt getuigen De politie is op zoek naar een bestuurster van een lichtgekleurde personenauto die donderdagmorgen mogelijk getuige is geweest van een botsing op de brug op de Pasop bij Midwolde. Daarbij werd een 25-jarige automobiliste uit Zuidhorn, komende uit de richting Leek, door een tegenligger in een rode stationcar aan de kant geduwd waardoor haar auto tegen de brugleuning tot stilstand kwam. De tegenligger reed daarna door. Eventuele getuigen, in het bijzonder de genoemde automobiliste, worden verzocht zich in verbinding te stellen met de politie in Leek telefoon 050-5997200.

Uithuizen: fietser gewond bij botsing
Een 20-jarige vrouw uit Uithuizen raakte donderdagmorgen gewond toen ze met haar fiets de Provincialeweg in haar woonplaats overstak en werd geschept door personenauto, bestuurd door een 24-jarige inwoner van Oosteinde. De vrouw keek niet goed uit en verleende geen voorrang aan de personenauto. Zij is met rugklachten overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Vermoedelijk gaat het slechts om enkele zware kneuzingen.

Bedum: schade van 1000 gulden bij diefstal 200 gulden. Bij een inbraak in een school aan de Marijkelaan in Bedum onstond woensdagnacht forse schade. Onbekenden hadden op drie plaatsen thermopane-ruiten ingegooid en daarna de achterliggende lokalen doorzocht. Vermoedelijk is er 200 gulden aan kleingeld weg. De schade aan de ramen is ongeveer 1000 gulden.

Winschoten: grote schade bij vernieling
Bij een vernieling van twee keten en een eco-toilet bij bouwwerkzaamheden aan de Vossenkamp in Winschoten is woensdagavond voor ongeveer 10.000 gulden aan schade ontstaan. De grootste schade werd veroorzaakt door een keet in brand te steken. Een andere keet is in de sloot geduwd en het eco-toilet is in het kanaal beland. Verder zijn er ramen vernield van een heimachine. De uitvoerder heeft aangifte gedaan. De politie stelt een nader onderzoek in en verzoekt eventuele getuigen om de politie in Winschoten te bellen, telefoon 050-5996500.

Winschoten: steekpartij, man gewond
Een 27-jarige inwoner van Winschoten is donderdagmiddag gewond geraakt toen hij door een 21-jarige inwoner van Bellingwolde met een mes werd gestoken. Het voorval gebeurde op de Vissersdijk in Winschoten. Het slachtoffer is met verwondingen in zijn buik overgebracht naar het ziekenhuis waar hij is geopereerd. De verdachte is in de buurt van de steekpartij aangehouden en ingesloten. De aanleiding tot de steekpartij is nog niet bekend. De beiden kennen elkaar vermoedelijk uit de respectievelijke asielzoekerscentra waar ze wonen.

Vlagtwedde: meisje lastiggevallen
Een 8-jarig meisje uit Utrecht is donderdagmiddag op de Spetsebrugweg lastig gevallen door een onbekend man. Deze haalde haar in op het grindpad bij het plaatselijk vakantiepark. Vervolgens pakte hij haar beet en trok haar een heuveltje op waar hij haar weer losliet. Vermoedelijk door hard te gillen verdween de man daarna weer. De politie stelt een nader onderzoek in naar het voorval. Een buurtonderzoek heeft inmiddels plaatsgevonden.

Vriescheloo: alcomobilist tegen boom
Een 20-jarige automobilist uit Winschoten is onder invloed van alcohol vannacht omstreeks 4.00 uur met zijn auto tegen een boom gebotst, Hij kwam met de schrik vrij. De politie nam de man voor nader onderzoek mee naar het bureau. Daar bleek dat hij ongeveer 1,7 promille alcohol in zijn bloed had. Hij bleek niet in het bezit te zijn van een rijbewijs, de auto was niet APK-gekeurd. De politie maakt proces-verbaal op.

Voor inlichtingen, bureau voorlichting, 050 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '