Politiebericht

Persberichten provincie Groningen/
Dinsdag 7 september 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Winsum: auto totaal vernield na botsing
De auto van een 30-jarige inwoner van Schouwerzijl raakte totaal vernield toen deze maandagmiddag op de Schouwerzijlsterweg bij Winsum in botsing kwam met een tegenligger die in een flauwe bocht geheel links reed. De tegenligger, een 22-jarige inwoner van Winsum merkte de ander te laat op. Zijn auto werd eveneens flink beschadigd. Beide bestuurders kwamen met de schrik vrij.

Finsterwolde: alcomobilist
Een 60-jarige automobilist uit Finsterwolde werd maandagavond op de Hoofdweg in zijn woonplaats betrapt bij het rijden onder invloed. Controle aan het politiebureau gaf aan, dat hij ongeveer 0,72 promille in zijn bloed had. Hij kreeg een rijverbod en een acceptgiro van 390 gulden.

Middelstum: bromfietser gewond na botsing met vrachtauto Een 17-jarige bromfietser uit Middelstum raakte maandagmiddag gewond toen hij op de kruising Trekweg met de Burgemeester F van Ankenstraat in zijn woonplaats in botsing kwam met een passerende vrachtauto, bestuurd door een 44-jarige inwoner van Peize. De bromfietser werd met verwondingen aan zijn hoofd en schouder overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen. Hij verleende rijdende vanaf de Trekweg geen voorrang aan de vrachtauto, waardoor het ongeval ontstond. De bromfiets raakte daarbij flink beschadigd.

Uithuizen: trein defect door fietsen op spoorbaan Onbekenden hebben ervoor gezorgd, dat er maandagmorgen op het spoorlijngedeelte Uithuizen-Uithuizermeeden een stremming van ongeveer anderhalf uur ontstond. De trein van halfzeven richting Roodeschool raakte drie fietsen die door onbekenden op de rails waren gelegd, waardoor er olielekkage ontstond. Het gevolg was dat het treinstel tot stilstand kwam en moest worden gerepareerd. De drie fietsen werden uiteraard totaal vernield. De politie stelt een nader onderzoek in naar de daders.

Veendam-Wildervank: diefstal gereedschap
Uit een loods aan de Langeleegte in Veendam werden het afgelopen weekend diverse gereedschappen ontvreemd, zoals drie motorkettingzagen, een motorzeis, een motorheggenschaar. De totale schade was ongeveer 10.000 gulden. Men was binnengekomen door het slot van de toegangsdeur te vernielen.
Uit een werkkeet aan de Parallelweg van de Rijksweg 33 bij Wildervank werden twee zogeheten trilstampers ontvreemd. De schade was daar eveneens 10.000 gulden.

Verkeerscontroles
In Wildervank werden maandag twee snelheidscontroles gehouden. Op de Woortmanslaan werden 214 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 28 te hard. De hoogst genoteerde reed 67 km/u waar maximaal 50 was toegestaan. Op de K. J. De Vriezestraat werden 676 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 181 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 104 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.

In de omgeving van Veendam en Hoogezand werden maandag diverse steekproeven gehouden op het dragen van de gordel. In 10 gevallen bleek de bestuurder of een inzittende geen gordel te dragen waarvoor een bekeuring werd gegeven. Tevens werden tijdens de controles nog bekeuringen uitgedeeld voor het verlopen van de APK-keuring, geen helm, een gladde band en een ongeldig rijbewijs.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting 050 5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '