Politiebericht

Dagelijkse berichten districten Oost, Midden, West en Noord

Woensdag, 22 september 1999

Kolham: snelheidscontrole
Gistermorgen heeft de politie in de Rengerslaan (50 km/u) in Kolham een snelheidscontrole gehouden. Van de 146 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen reden er 25 te hard.

Hoogezand: snelheidscontroles
Ook heeft de politie gistermorgen snelheidscontroles op de Industrieweg en de op Kielsterachterweg in Hoogezand gehouden. Tijdens deze controle reden 163 van de in totaal 791 gecontroleerde bestuurders te hard.

Kielwindeweer: snelheidscontrole
Gistermorgen hield de politie een snelheidscontrole op de Zuidlaarderweg in Kielwindeweer. 254 bestuurders passeerden de controlepost; 18 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Wehe den Hoorn: verlaten plaats ongeval
Gistermorgen heeft een tot nu toe nog onbekende bestuurder van een scooter op de Mernaweg in Wehe den Hoorn een 13-jarige fietser uit Wehe den Hoorn aangereden. Het slachtoffer maakte deel uit van een groep fietsende jeugd. De scooterbestuurder die de groep van achteren naderen, wilde haar voorbijrijden en raakte daarbij het stuur van de fiets van de 13-jarige jongen. De jongen kwam ten val en liep kneuzingen aan beide knieën op. De scooterbestuurder is even gestopt en verliet zonder zijn personalia achter te laten de plaats van het ongeval.

Leek: bromfietscontroles
Gisteravond heeft de politie in Leek op diverse plaatsen bromfietscontroles gehouden. Zij controleerde in totaal 42 brom- en snorfietsen; 25 bestuurders kregen een proces-verbaal. De overtredingen die werden gepleegd, waren: 11 bromfietsen met teveel vermogen; een bromfiets geïmporteerd uit Italië was niet voorzien van een goedkeuringsmerk; vier bestuurders droegen geen helm; zes bestuurders konden geen bromfietscertificaat tonen; een bromfiets voerde geen gele plaat en een bromfiets met ondeugdelijke achterrem.

Oldehove: inbraak in kantine
In het afgelopen weekend is er in de kantine van de plaatselijke tennisvereniging aan de Wengeweer in Oldehove ingebroken. De dader(s) die via een raam was (waren) binnengekomen ontvreemdde(n) een waterkoker en een koffiezetapparaat.

Stadskanaal: rijden onder invloed
Vannacht heeft de politie op de Nautilusweg in Stadskanaal een 34-jarige automobilist uit Litouwen geverbaliseerd voor het rijden onder invloed van alcoholhoudende drank. Bij onderzoek op het politiebureau bleek, dat de verdachte 1.0 promille alcohol in zijn bloed had. De officier van justitie gaf de bestuurder een bekeuring van twee duizend gulden.

Voor nadere informatie regiopolitie Groningen, afdeling voorlichting, telefoon: 050-5995010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '