Politiebericht

Zaterdag 18 september 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

Scheemda: Schuur in brand
Door nog onbekende oorzaak ontstond gistermiddag brand in een stapel pallets onder de overkapping van een opslagloods van een zaadhandel aan de Kwekerslaan in Scheemda. De brandweer van Scheemda bluste de brand. Die veroorzaakte schade aan de achtergevel van de loods en de overkapping. De pallets en een hoeveelheid stro verbrandden grotendeels. De technische recherche onderzoekt de oorzaak van de brand. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Heiligerlee: Bestuurder onder invloed
Op de Provinciale weg in Heiligerlee heeft de politie vannacht een 51-jarige man uit Winschoten aangehouden. De man reed in een auto en hij bleek bij een routinecontrole door de politie onder invloed van alcohol te verkeren. De automobilist werd meegenomen naar het politiebureau, waar bij de ademanalyse een alcoholpromillage van 1.3 werd gemeten. Ook bleek dat het rijbewijs van de man ongeldig was verklaard. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Hij kreeg een dagvaarding mee.

Winschoten: Overlastveroorzakers aangehouden
De politie heeft gisteravond aan de Vissersdijk in Winschoten een 35-jarige vrouw, een 34-jarige man en een 35 jarige man, allen uit Scheemda alsmede een 25-jarige man zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. Deze mensen, die allemaal zwaar onder invloed van alcohol verkeerden, kregen ruzie met elkaar. Er ontstond een vechtpartij waarbij over en weer met bierglazen werd gegooid. Politiemensen die bezig waren de glasscherven op te ruimen werden uitgescholden door een vrouw die ook bij de groep hoorde maar niet bij de vechtpartij was betrokken. Deze vrouw, 52 jaar en afkomstig uit Winschoten, is aangehouden voor belediging. Op het politiebureau bleek de aanleiding van de vechtpartij onduidelijk. Alle verdachte zijn na verhoor op het politiebureau weer vrij gelaten. Tegen hen is proces-verbaal opgemaakt wegens het verstoren van de openbare orde. Tegen de vrouw uit Winschoten is proces-verbaal opgemaakt wegens belediging. Zij is ook na verhoor heengezonden met een dagvaarding en een acceptgiro van 500 gul

den.

Muntendam: Brand in schuren
Mogelijk door kortsluiting ontstond gistermiddag brand in een leegstaande schuur aan Het Loeg in Muntendam. De schuur ging geheel verloren. Het vuur sloeg over naar een naast gelegen schuur waarin kunstof mallen waren opgeslagen. Ook deze schuur brandde geheel uit. De brandweer bluste de brand. De oorzaak van de brand wordt door de technische recherche onderzocht.

Sappemeer: Bestuurders onder invloed
In de Noorderstraat in Sappemeer heeft de politie vannacht een 35-jarige man uit Hoogezand aangehouden. De man reed in een auto en bleek bij controle door de politie te veel te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd 1.5 promille alcohol gemeten. Na verhoor is de man met een dagvaarding heengezonden. Eerder op de avond werd eveneens in de Noorderstraat in Sappemeer een 42-jarige man uit Slochteren aangehouden. Ook hij reed in een auto terwijl hij te veel alcohol (1.3 promille) had gedronken. Na verhoor is ook hij heengezonden met een dagvaarding en een acceptgiro van 900 gulden.

Lettelbert: Joyrider verlaat plaats ongeval
Voorbijgangers troffen gistermorgen in de bossages aan 't Mienscheer in Lettelbert een onbeheerde auto aan die tegen een boom bleek te zijn gebotst. De auto bleek eigendom te zijn van een 22-jarige man uit Tolbert. De had zijn wagen nog niet gemist. Hij meldde zich korte tijd later aan het politiebureau in Leek met een 22-jarige kennis uit Groningen. Die bleek zonder toestemming de auto van de Leekster te hebben meegenomen. In Lettelbert was hij de controle over de auto verloren en tegen een boom gebotst. Omdat hij de wagen zonder toestemming had meegnomen en omdat hij de nodige alcohol gedronken had liet de man de wagen onbeheerd achter. Om het op diefstal te laten lijken vernielde hij eerst nog het contactslot van de auto. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Na verhoor is hij heengezonden.

Mensingeweer: Vrachtwagen verliest garnalen
Op de Hoofdstraat in Mensingeweer verloor een 39-jarige Poolse vrachtwagenchauffeur gistermorgen 15 kratten van zijn lading ongepelde garnalen. Die lagen over grote afstand over de Hoofdstraat verspreid. Buurtbewoners en politiemensen hebben de chauffeur geholpen de garnalen weer in de kratten te scheppen. Daarna kon de man zijn weg vervolgen.

Delfzijl: Winkeldiefstal
In een boekenzaak aan de Posstraat in Delfzijl heeft de politie gisteravond een 28-jarige vrouw uit Appingedam aangehouden wegens diefstal. De vrouw werd betrapt toen ze punaises en een notitieboekje meenam zonder deze te betalen. Bij onderzoek door de politie bleek dat de vrouw nog meer spullen in haar bezit had, waaronder huishoudelijke artikelen en speelgoed. Die spullen zijn vermoedelijk in andere winkels gestolen. De politie onderzoekt dit. De vrouw is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Appingedam: Openstaande boetes
Een 24-jarige man uit Wassenaar is vannacht door de politie aangehouden op de provinciale weg N360 in Appingedam. Bij een routinecontrole door de politie bleek dat de man nog niet betaalde geldboetes had openstaan voor een bedrag van ruim 1500 gulden. Op het politiebureau betaalde hij de boetes contant. Daarop is de man heengezonden.

Delfzijl: Bestuurder onder invloed
Wegens het besturen van een auto met 1.3 promille alcohol in zijn bloed heeft de politie gisteravond een 35-jarige man uit Delfzijl aangehouden op de Weg naar Den Dam in zijn woonplaats. Na verhoor is de verdachte heengezonden. Hij kreeg een dagvaarding mee en een acceptgiro van 900 gulden. Er is hem een rijverbod van 6 uur opgelegd.

Voor nadere informatie, afdeling voorlichting,, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht provincie Groningen '