Politiebericht

Dagelijkse berichten districten Groningen/Haren, Midden, West, Noord en Oost

Vrijdag, 18 februari 2000

Marum: vernielingen aan school
Gisteren is er een tiental ventilatieroosters op het dak van de openbare school aan het Malijksepad in Marum vernield. Door het lostrappen van deze roosters is een daaronder liggende ventilator beschadigd.

Zoutkamp: inbraak in auto's
Gisternacht is er een drietal personenauto's aan de S.H. Woldringhstraat in Zoutkamp opengebroken; de sloten van de portieren werden vernield. Uit één van de auto's is een auto-radio ontvreemd; men is niet in het interieur van de beide andere auto's geweest.

Muntendam: vernieling auto
Eergisteravond heeft de politie in de sporthal aan de Helder Camaraweg in Muntendam een 61-jarige inwoner van Muntendam aangehouden. De verdachte had kort daarvoor een op de parkeerplaats geparkeerde auto beschadigd door met een scherp voorwerp over het lak van dat voertuig te krassen. Een getuige nam de praktijken van de verdachte waar, waarschuwde het nog aanwezige publiek in de kantine, dat de verdachte heeft vastgehouden totdat de politie arriveerde. Onderzocht wordt of de verdachte ook nog voor andere vernielingen van auto's de voorafgaande periode in aanmerking komt.

Delfzijl: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie op de Weg naar Den Dam in Delfzijl een snelheidscontrole gehouden. In totaal passeerden 742 be-stuurders van motorvoertuigen de snelheidscontrolepost; 28 van hen kregen een bekeuring voor het te hard rijden.

Eppenhuizen: ongeval met letsel
Gistermorgen is een 20-jarige automobiliste uit Uithuizen op de Eppenhuizerweg in Eppenhuizen met haar auto van de weg geraakt. Door de plaatselijke gladheid verloor zij de macht over het stuur, kwam op de weghelft van het tegemoetkomende verkeer terecht en botste frontaal op een tegemoetkomende personenauto, bestuurd een 28-jarige inwoner van Grootegast. Zowel de verdachte als de tegenligger is met onbekend letsel naar het ziekenhuis overgebracht.

Delfzijl: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie een snelheidscontrole op de Kustweg in Delfzijl gehouden. Van de 540 gecontroleerde motorvoertuigen, reden 45 bestuurders te hard.

Bedum: rijden onder invloed
Gistermiddag raakte een 26-jarige automobilist uit Bedum in zijn woonplaats op de kruising Fluitekruid - Waldadrift van de weg en belandde tegen een boom; hij raakte niet gewond. De politie constateerde, dat de bestuurder alcolhoudende drank had gebruikt en nam hem mee naar het politiebureau. Bij onderzoek op het bureau bleek, dat de verdachte 0.75 promille alcohol in zijn bloed had. Proces-verbaal zal tegen de verdachte worden opgemaakt.

Ter Apel: snelheidscontroles
Gistermiddag heeft de politie in de Wester- en in de Oosterstraat snelheidscontroles gehouden. In totaal kregen 62 bestuurders van motorvoertuigen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Stadskanaal: vernieling ruit kantine
Vannacht heeft men een ruitvan de kantine van de hondenvereniging aan de Sportparklaan in Stadskanaal ingegooid; de schade bedraagt vierhonderd gulden.

Groningen: winkeldief bedreigt personeel
Een 16-jarige winkeldief is gisteren aangehouden in een radio- en tv-zaak aan de Vismarkt, nadat hij door het winkelpersoneel was betrapt bij de diefstal van een videocamera. Daarbij bedreigde hij het personeel terug te komen als hij weer op vrije voeten zou komen; hij gaf aan in de toekomst de winkel in brand te steken. De jongeman, die zonder bekende verblijfplaats is, is ingesloten voor nader onderzoek.

Groningen: bezoeker horeca aangehouden
Een 27-jarige inwoner van Meppel is vannacht aangehouden, nadat hij weigerde een horeca-gelegenheid aan de Grote Markt te verlaten. Hij werd niet toegelaten omdat hij zich niet kon legitimeren. Toen hem daarna de deur werd gewezen begon hij lastig te worden en viel een van de portiers aan. Door enkele portiers werd hij daarna in bedwang gehouden totdat de gewaarschuwde politie verscheen. De man is na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Haren: snelheid
Bij een snelheidscontrole op de Kerklaan in haren zijn gistermiddag 320 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 60 te hard. De hoogst genoteerde reed 91 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.

Voor nadere informatie Bureau Communicatie regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politiebericht prpvincie Groningen '