Politiebericht

Zondag 8 augustus 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden

Den Horn: skelter veroorzaakt ongeval
Een 14-jarige jongen veroorzaakte zaterdagochtend op de Westerdijk een ongeval. Hij reed met zijn skelter vanaf het erf de rijbaan op, terwijl een inwoner van Den Horn juist met de auto passeerde. De bestuurder wist de jongen te ontwijken, maar botste vervolgens tegen een boom. De auto raakte zwaar beschadigd. Er liep niemand letsel op.

Schildwolde: diefstal trekker
Uit een garage van een woning aan de Schildwolderdijk werd vrijdagnacht een tuintrekker gestolen. De buurman van de eigenaar hoorde omstreeks 23.30 uur lawaai. Toen hij ging kijken zag hij een auto met aanhangwagen met gedoofde lichten wegrijden. Bij onderzoek bleek de tuintrekker te zijn ontvreemd.

Hoogezand: alcohol
Een 37-jarige man uit Groningen kreeg afgelopen nacht een proces verbaal voor het rijden onder invloed van alcohol. De man reed over de Klompestraat terwijl hij niet in het bezit was van een rijbewijs en zijn voertuig niet verzekerd was. Hij bleek bovendien ruim 1 promille alcohol in zijn bloed te hebben.

Veendam: brand in materiaalkeet
Afgelopen nacht is brand gesticht in een materiaalkeet van de BV Veendam. De brandweer moest de keet blussen, maar kon niet voorkomen dat de keet uitbrandde. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak.

Appingedam: autokrakers actief
In de nacht van vrijdag op zaterdag werden in Appingedam diverse auto's opengebroken. Daders vernielden ruiten en namen uit de auto's audioapparatuur weg. Er zijn inmiddels acht aangiftes gedaan.

Wagenborgen: geen rijbewijs
Een 41-jarige man uit Delfzijl werd zaterdagavond op de Bronsweg aangehouden. Getuigen zagen dat de man al slingerend een auto bestuurde. Agenten hielden hem staande. Bij onderzoek bleek hij geen alcohol te hebben gebruikt, maar het autorijden nog niet machtig te zijn. Hij was niet in het bezit van een rijbewijs.

Delfzijl: vuurwapen bezit
Naar aanleiding van een telefonische melding dat op de Dallingeweersterweg werd geschoten stelde de politie afgelopen nacht een onderzoek in. Op de Parallelweg in Delfzijl werd een 20-jarige man uit Delfzijl aangehouden, nadat getuigen het kenteken van zijn auto hadden doorgegeven. Bij onderzoek bleek de man in zijn auto een alarmpistool en twee houten knuppels te hebben. De wapens werden in beslag genomen. De man werd na verhoor en een proces verbaal heengezonden.

Delfzijl: gevlucht na aanhouding
Op de Fortresstraat trachtte een 48-jarige man uit Delfzijl aan zijn aanhouding door de politie ontkomen. De man bleek bij controle alcohol te hebben gebruikt. Toen hij mee moest naar het bureau ging hij er op zijn bromfiets vandoor. Na een korte achtervolging botste hij bij het afslaan tegen de politieauto. De man kon zo worden opgepakt. Aan het bureau bleek hij bijna 0.9 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een proces verbaal.

Wagenborgen: vechtpartij in café
De politie heeft afgelopen nacht een viertal Delfzijlsters aangehouden in een café aan de Hoofdweg. Na een melding bleek er in het café een grote vechtpartij gaande. Een 23-jarige man uit Schildwolde liep daarbij armletsel op door een messteek. Bijna alle ruiten van het café werden ingegooid. De vechtpartij ontstond nadat de cafébaas een bezoeker had verwijderd. De vier mannen werden ingesloten. De politie stelt een nader onderzoek in.

Uithuizen: vernieling auto
Op de Leeuwstraat werd afgelopen nacht een 22-jarige man uit Uithuizen door de politie aangehouden. De man had na cafébezoek de auto van een inwoner van Usquert beschadigd. Toen een andere 20-jarige man uit Usquert hem daarop aansprak kreeg hij een klap op zijn neus. De verdachte is ingesloten.

Winschoten: alcohol
Een 57-jarige man uit Amsterdam kreeg afgelopen nacht een proces verbaal op de Zeeheldenstraat. De man bleek teveel alcohol te hebben gebruikt terwijl hij in zijn auto reed. Onderzoek gaf ruim 0.8 promille aan.

Stadskanaal: ongeval
Een 32-jarige vrouw uit Stadskanaal moest zaterdagmiddag met nekletsel naar een ziekenhuis. De vrouw werd op de Europalaan van achteren aangereden door een 31-jarige man uit die plaats. Beide auto's liepen schade op. De vrouw mocht na behandeling naar huis.

Stadskanaal: auto in passages geparkeerd
Een 22-jarige man uit Stadskanaal parkeerde afgelopen nacht zijn auto in de bossages aan de Achterstekamp. De man bleek onder invloed van alcohol de parkeerplaats niet te kunnen vinden. Toen agenten arriveerden ging de man er vandoor. Nadat hij in een naast gelegen flat was aangehouden verzette hij zich hevig. Aan het bureau bleek hij ruim 1.5 promille alcohol in zijn bloed te hebben. De auto was zwaar beschadigd, doordat de man elders in Stadskanaal tegen diverse verkeerspaaltjes en een verkeersbord was gebotst. De man kreeg een proces verbaal. De auto staat achter het bureau.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht regio Groningen '