Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Divers 04/27/99

Persberichten districten Noord, West, Midden en Oost/

Dagelijkse berichten uit de regio Groningen
Delfzijl: Verkeersongeval letsel

Maandagmiddag is een verkeersongeval met letsel ontstaan op de kruising Tagrijn / Zijlvest / Proosdij. Een 33-jarige man uit Ten Boer reed op een motorfiets over de Proosdij. Door onbekende oorzaak kwam de motorrijder ten val. Hierbij liep hij een botbreuk op aan de rechterbovenarm. De man is voor behandeling overgebracht naar het Delfzichtziekenhuis in Delfzijl.

Delfzijl: Rijden onder invloed
In de nacht van maandag op dinsdag is een 40-jarige man uit Delfzijl bekeurd voor het rijden onder invloed. De man reed in een auto over de Burg. Buiskoolplein in Delfzijl, alwaar hij door de politie werd gecontroleerd. De uitslag van de ademtest was ongeveer 0.7 promille. Aan hem is een boete opgelegd van fl. 390,--.

Kornhorn: controle snelheid
Maandagmorgen van 09.00 tot 11.00 uur is snelheidscontrole gehouden op de Ipo Haaimaweg in Kornhorn. Van de 150 gecontroleerde voertuigen reden 4 te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 115 km/uur, waar 80 is toegestaan.

Veendam: diefstal personenauto
In de nacht van zondag op maandag is ingebroken in een garagebedrijf aan de Drieborghweg in Veendam. Uit het pand werd een Nissan Patrol, kleur zwart, weggenomen. De auto is nog niet weer aangetroffen.

Leek / Nieuwe Pekela: Controle snelheid
Maandagmiddag van 13.30 tot 14.50 uur is snelheidscontrole gehouden op de Auwemalaan in Leek. Van de 144 gecontroleerde voertuigen reden 15 te snel. De hoogst gemeten snelheid was 74 km/uur waar 50 km/uur is toegestaan.
Maandagmiddag van 14.30 tot 16.00 uur werd snelheidscontrole gehouden op de N366 ter hoogte van Nieuwe Pekela. Tijdens de controle reden 20 automobilisten te snel. De hoogst gemeten snelheid was 102 km/uur waar 80 km/uur is toegestaan.

Winschoten: opstootje in AZC
Maandagavond is een klein opstootje ontstaan in het AZC aan de Udesweg in Winschoten. Enkele mannen waren met elkaar op de vuist gegaan naar aanleiding van een voetbalspelletje van enkele kinderen. De politie heeft een 17-jarige jongen, bewoner van het AZC, aangehouden op verdenking van het uitdelen van enkele klappen en het vernielen van het inventaris van een kamer. Proces-verbaal zal worden opgemaakt.

Winsum: Verkeersongeval letsel
Op de Onderdendamsterweg in Winsum is een verkeersongeval met letsel ontstaan tussen twee personenauto's. Een inwoner van Bedum (leeftijd nog niet bekend) reed in een auto over de Onderdendamsterweg. Uit de tegengestelde richting naderde een 29-jarige man uit Winsum. Laatstgenoemde zou op het laatste moment plotseling op het weggedeelte zijn terecht gekomen bestemd voor het tegemoet komend verkeer. Hierna volgde de frontale botsing tussen beide auto?s. De bestuurder uit Bedum zat bekneld in zijn auto en moest door de brandweer worden losgeknipt. Beide bestuurders zijn overgebracht naar het AZG. De man uit Bedum met vermoedelijk een bekken en bovenbeen fractuur en de 29-jarige bestuurder met inwendig letsel.

Hoogezand: Diefstal opzetstukken tandenborstels Uit een winkel aan de Gorecht oost in Hoogezand zijn maandagmiddag circa 75 opzetstukken weggenomen ter waarde van ruim duizend gulden. Een onbekende dader heeft kans gezien de goederen ongezien uit de winkel weg te nemen.

Siddeburen: Verkeersongeval letsel
Maandagavond is een verkeersongeval met letsel gebeurd op de Oudeweg te Siddenburen. Ter plaatse botste een auto door nog onbekende oorzaak tegen een boom. Als gevolg hiervan raakten de bestuurder uit Farmsum (leeftijd onbekend) en een 17-jarige jongen uit Wagenborgen met hoofd en beenletsel overgebracht naar het AZG te Groningen.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht regio Groningen '