Politiebericht

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Midden en Oost

District Noord

Zuidhorn - Controles
In de gemeente Zuidhorn werden zaterdag snelheidscontroles gehouden. Er werden in totaal 400 voertuigen gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 118 km per uur waar slechts 80 km per uur gereden mag worden. Er werden 30 bestuurders bekeurd.

Leek - Ongeval A7
Zaterdagmiddag vond een verkeersongeval plaats op de A7 ter hoogte van Leek. Drie automobilisten kwamen na een inhaal- en uitwijkmanoeuvre met elkaar in botsing. De auto van een 36-jarige man uit Harkstede kwam tegen de vangrail tot stilstand, terwijl de auto van een 47-jarige man uit Groningen in de naast gelegen sloot terecht kwam. Een 19-jarige inzittende van de derde auto moest met nekletsel naar het ziekenhuis. Alle drie voertuigen moesten met forse schade worden afgesleept.

Kommerzijl - Inbraak in cafe
Zaterdagnacht werd ingebroken in een cafe aan 't Hoekje te Kommerzijl. Daders kwamen de kroeg binnen via een wc-raampje. In het cafe werden een aantal speelautomaten opengebroken en het geld werd weggenomen.

District Noord
Uithuizen - Controles
Zaterdag werden diverse autogordelcontroles gehouden in de gemeente Eemsmond. Van de ruim 900 gecontroleerde bestuurders kregen 25 een proces verbaal voor het niet dragen van autogordels.

Wagenborgen - Ongeval letsel
Op de Hoofdweg te Wagenborgen raakten zaterdagmiddag een 46 - en 41 jarige inwoner van Wagenborgen gewond bij een aanrijding. De 46-jarige man reed met zijn motor op de Hoofdweg toen hij geen voorrang kreeg van een 19-jarige automobilist uit Siddeburen. De motorbestuurder en zijn 41-jarige passagiere moesten beiden met een linker respectievelijk rechter polsbreuk naar het ziekenhuis.

Stedum - Woningbrand
Zaterdagnacht moest de brandweer uitrukken naar een brand in een woning aan de Weemweg te Stedum. De 28-jarige bewoner was in slaap gevallen terwijl een pan met frituurvet op het vuur stond. Door oververhitting ontstond brand in de keuken. Bewoner en getuige konden de brand met een poederblusser blussen, waarna de brandweer de zaak verder afwerkte. De woning liep forse schade op.

District Midden
Veendam - Beroving
Een 56-jarige inwoonster van Veendam werd zaterdagmiddag in een supermarkt in de Veenlustpassage van haar portemonnee beroofd. De vrouw werd in de winkel met veel geweld omver gegooid door twee mannen, waarna haar portemonnee uit haar jaszak werd weggenomen. Vervolgens renden de beide verdachten, na over de winkel kassahekjes te zijn gesprongen de winkel uit. De politie zoekt getuigen van dit voorval.

District Oost
Oude Pekela - Diefstal uit keet
Uit een keet van een bouwbedrijf aan de Parklaan werden vrijdagnacht een aantal halogeenlampen, fax, hoogtelaser en rekenmachine weggenomen. De daders kwamen de keet binnen door een ruit te forceren. Een dossierkast werd opengebroken en de keet geheel doorzocht. Schade is fors.

Winschoten - Brandstichting
Twee dertienjarige jongens uit Winschoten trachtten zaterdagmiddag het fietsenhok van een school aan de Jachtlaan in brand te steken. Getuigen en agenten wisten beide daders te achterhalen. Aan het bureau bleek dat de jongeheren zich ook aan diverse vernielingen hadden schuldig gemaakt. Daarvan wordt proces verbaal opgemaakt.

Stadskanaal - Ongeval letsel
Op de Van Boekerenweg te Stadskanaal raakte zaterdagmiddag een 23-jarige automobiliste uit Groningen in botsing met de auto van een 47-jarige inwoner van Oude Pekela. De Groningse hield met haar auto niet genoeg rechts van de weg waardoor zij frontaal op de auto van de Pekeler botste. Beide bestuurders moesten met borst en hoofdletsel naar het ziekenhuis. De beide auto's werden afgesleept.

Winschoten - Aanhangwagen tegen boom
Een 39-jarige automobilist uit Winschoten bleek zaterdagavond zijn aanhangwagen niet goed achter de auto te hebben bevestigd. Hierdoor schoot de aanhangwagen op de 7e Laan los en botste tegen een boom. Bij onderzoek bleek echter ook dat de auto van de bestuurder niet verzekerd en gekeurd was. Deze werd aan het bureau gestald. De bestuurder kreeg een proces verbaal.

Winschoten - Bommeldingen
Zaterdagavond werd de politie twee keer geconfronteerd met een bommelding. De eerste melding betrof de Mc.Donalds aan de Beersterweg. Omstreeks 21.00 uur werd dit restaurant waar ongeveer 20 mensen aanwezig waren ontruimd. Na onderzoek werd niets aangetroffen. Omstreeks 22.30 uur kreeg de politie een tweede melding over een bom bij een jongerencentrum aan de B.Vietorstraat in Winschoten. Ook hier werd het gebouw, waar ongeveer 60 mensen aanwezig waren ontruimd. Wederom werd niets aangetroffen. De melding kwam binnen bij de meldkamer van de politie. De politie stelt een onderzoek naar de dader in.

Oude Pekela - Snelkraak
Bij een tankstation aan de H.Westerstraat te Oude Pekela werd zaterdagavond een snelkraak gepleegd. De daders ramden vermoedelijk met een auto de toegangsdeur van de winkel/tankstation en namen geld en een hoeveelheid sigaretten weg.

Winschoten - Autobrand
Op de Zaaiweg te Winschoten brandde afgelopen nacht de auto van een 49-jarige man uit Meeden uit. Terwijl de man in zijn auto reed kwam er plotseling rook uit de versnellingsbak. Toen de bestuurder met zijn passagier de auto had verlaten stond deze snel in lichterlaaie. De auto brandde geheel uit.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht regio Groningen '