Politiebericht

Dinsdag, 12 oktober 1999

Dagelijkse persberichten districten Noord, Midden, West en Oost

PERSBERICHTEN DISTRICTEN NOORD, MIDDEN, WEST EN OOST 12 oktober 1999

Eenrum: auto in de sloot
Vermoedelijk door een te hoge snelheid miste een 58-jarige automobilist uit Sauwerd maandagmorgen op de Aagtsweg bij Eenrum een bocht en belandde in de sloot. Hij kwam met de schrik vrij en slaagde erin zelf uit de auto te kruipen. Een bergingsbedrijf voerde de auto af.

Uithuizen: bedreiging asielzoekers
Bij een woning aan de Fivelingoweg in Uithuizen is door de brievenbus een dode rat gegooid met daarbij een briefje ondertekend door White Power. In de woning wonen zes asielzoekers. Vermoedelijk houdt deze actie verband met een graffity die in dezelfde nacht op de muren van een tweetal gebouwen in Uithuizen was aangebracht ( Stationsplein en Oudestraat). De afbeelding bestond onder meer uit een hakenkruis en de vermelding White Power. De politie in Uithuizen neemt de zaak hoog op en stelt een onderzoek in. Tevens vraagt de politie aan eventuele getuigen om contact op te nemen met het bureau in Uithuizen, tel. 050-5997300.

Appingedam: fietser gewond
Een 12-jarige meisje uit Appingedam is maandagmorgen met hoofdletsel vervoerd naar het ziekenhuis, nadat zij op haar fiets in botsing kwam met een personenauto, bestuurd door een 57-jarige inwoonster van Appingedam. Het ongeval gebeurde op de kruising Westersingel met de Jukwerderweg waar het meisje geen voorrang verleende aan de personenauto.

Bedum:gewonden bij botsing drie auto's
Bij een botsing tussen drie auto's op de Eemshavenweg maandagmorgen omstreeks 7.00 uur, raakten twee mensen gewond. De drie voertuigen raakten daarbij ernstig beschadigd. De drie auto's die achter elkaar reden richting Uithuizen moesten plotseling afremmen in verband met stilstaand verkeer op de weg. Dit werd door de tweede automobilist in de rij, een 44-jarihge inwoner van Hasselt en de derde automobilist een 26-jarige inwoner van Daarlerveen te laat opgemerkt. Dezen botsten daardoor op elkaar en achter op de voorste auto, bestuurd door een 41-jarige inwoner van Uithuizen. De man uit Daarlerveen en een inzittende werden voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. De auto's zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Zuidwolde: bromfietster gewond;getuigen gezocht Een 21-jarige bromfietster uit Middelstum is maandagmiddag omstreeks 15.00 uur gewond geraakt toen ze op het fietspad van de Groningerweg bij Zuidwolde in botsing kwam met een aantal fietsers en daardoor ten val kwam. Zij is voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. De ongelukkige bromfietster haalde samen met een andere broomfietser de groep in. Nadat de eerste bromfiets was gepasseerd, gingen sommige fietsers weer naar links waardoor de botsing met de tweede ontstond. De groep fietsers bleef aanvankelijk staan, maar fietste later na overleg weer door. De politie wil graag in contact komen met deze groep en verzoekt aan betrokkenen contact op te nemen met de politie in Uithuizen, tel 050-5997300.

Zuidbroek: botsing Kerkstraat
Bij een botsing op de kruising van de afrit van de A7 met de Kerkstraat bij Zuidbroek raakten maandagmorgen twee personenauto?s flink beschadigd. Een 73-jarige automobilist uit Finsterwolde wilde vanaf de afrit de Kerkstraat oversteken, maar zag daarbij de ander, een 67-jarige automobilist uit Muntendam over het hoofd. De beide bestuurders kwamen met de schrik vrij.

Winschoten: aanhoudingen voor drugs en gestolen auto Twee Duitsers , respectievelijk uit Bondelum (15) en uit Wedel (18) zijn vannacht aangehouden nadat tijdens een routinecontrole drugs werden aangetroffen in hun auto. Het ging om 6 zakjes wiet Tevens bleek dat de auto waarin ze reden gestolen was in Duitsland. Ze zijn voor nader onderzoek ingesloten.

Nadere informatie via bureau voorlichting, tel. 050 599 5010

Deel: ' Politiebericht regio Groningen '