Politiebericht

Dagelijske berichten districten Noord, West, Midden en Oost

District West
Winsum: alcoholgebruik
Op de Provincialeweg in Winsum heeft de politie afgelopen nacht een 25-jarige inwoner van Groningen aangehouden. De man reed onder invloed van alcohol in zijn auto. Bij controle bleek de man ruim 1 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een proces verbaal.
*Ook in Marum werd een bestuurder onder invloed van alcohol aangehouden. De verdachte, 34-jarige Marumer, veroorzaakte op de Kruisweg een ongeval met een 16-jarige fietser die de rijbaan overstak. Het slachtoffer moest door het ongeval met gezichtsletsel naar een ziekenhuis in Groningen worden gebracht. De bestuurder van de auto bleek na een blaastest ruim 1 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Tegen hem is proces verbaal opgemaakt.

District Midden:
Hoogezand: snelheidscontroles
Op de Kuypersingel is vrijdag twee maal een snelheidscontrole gehouden. Er werden zeshonderd automobilisten gecontroleerd. Hiervan reden er zevenenveertig te snel. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 80 km per uur.

Hoogezand: auto in beslag genomen
Een 19-jarige man uit Hoogezand raakte vrijdagavond zijn auto kwijt. De man reed over de Meint Veningastraat terwijl de auto niet verzekerd en niet gekeurd was. De politie nam de auto in beslag en zal bovendien nog een technisch onderzoek in stellen naar de veiligheid van de auto.

Muntendam: ruit vernield
Op de Kerkstraat werd afgelopen nacht een grote winkelruit van een fietsenzaak vernield. De daders gooiden met een grote kei de ruit aan diggelen. Getuigen zagen een ongeveer 20-jarige man wegrennen. Hij kon nog niet worden achterhaald.

District Noord
Warffum: dief meldt zich
Aan het politiebureau aan de Rademarkt meldde zich vrijdagmiddag een 22-jarige man zonder vaste woonplaats. De man wilde schoon schip maken. Hij verklaarde in Warffum te hebben ingebroken bij een winkel. Ook nam hij volgens zijn zeggen bij een supermarkt kratten weg en had hij meerdere diefstallen op zijn geweten. De man werd voor een vervolg onderzoek ingesloten.

Delfzijl:alcohol
Op de Oosterveldweg hield de politie een 33-jarige vrouw uit Nieuwolda aan. De vrouw was betrokken geweest bij een verkeersongeval. Een blaastest wees echter uit dat de vrouw alcohol had gebruikt. Controle leerde dat zij 2 promille alcohol in haar bloed had. Haar rijbewijs werd ingenomen en zij kreeg een proces verbaal.

Delfzijl: onttrekken aan controle
Een 18-jarige jongen uit Schildwolde trachtte zich vrijdagavond met zijn bromfiets te ontrekken aan een controle door de politie. Tot tweemaal toe probeerde hij aan een stopteken te ontkomen. Uiteindelijk wisten agenten hem op de Weg naar den Ham tot stoppen te dwingen. De bromfiets van de jongen werd aan het politiebureau geplaatst voor een technisch onderzoek. De jongen mocht na verhoor naar huis.

District Oost
Scheemda: snelheidscontrole
Op de Oude Rijksweg hield de politie vrijdag een snelheidscontrole. Er werden ruim tweehonderd bestuurders gecontroleerd. Hiervan reden 25 te hard. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 112 km per uur.
*Ook in Blijham kregen 33 bestuurders een bekeuring voor te hard rijden. Op het Oosteinde was de hoogst gemeten snelheid 97 km per uur.

Beerta: alcohol
Op de Akkers in Beerta heeft de politie vrijdagavond een 30-jarige man uit die plaats aangehouden. De man reed met gedoofde lichten over de Hoofdweg. Toen agenten de man wilden staande houden bleef hij alle stoptekens negeren en reed hij al slingerend verder. Uiteindelijk bracht de man zijn auto plotseling midden op de Akkers tot stilstand. De man weigerde elke medewerking aan een controle. Nadat hij was aangehouden en overgebracht naar het politiebureau weigerde hij ook daar een blaastest. Hij bleek bovendien niet in het bezit van een geldig rijbewijs. De man werd vervolgens ingesloten voor verder onderzoek.

Sellingen:ongeval met letsel
Op de Beetsterweg botste vrijdagochtend een 21-jarige man uit Stadskanaal met zijn auto tegen enkele bomen. Tengevolge hiervan moest het slachtoffer met nekletsel naar een ziekenhuis worden gebracht. Het voertuig, dat vermoedelijk niet verzekerd is, werd weg getakeld. De man is in een bocht geslipt en tegen de daar staande bomen gebotst.

Winschoten:auto spontaan in vlammen
Op de Venne raakte vrijdagmiddag de auto van een 56-jarige Winschoter spontaan in brand. De brandweer moest het geheel komen blussen. De auto liep zware schade op. Twee andere auto?s konden nog op tijd worden verplaatst. De oorzaak van de brand is niet bekend.

Oude Pekela: vernieling aan boten
Op een opslag voor boten aan het Flessingsterrein zijn afgelopen week meerdere gestalde boten vernield. Vrijdagmiddag constateerde een booteigenaar de vernielingen. Er bleken vijftien boten schade te hebben opgelopen. Dekkleden, toegangsdeuren en interieur van verschillende boten was vernield. De schade is aanzienlijk.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel.050-5995010

Deel: ' Politiebericht regio Groningen '