Politie Rotterdam Rijnmond

Dinsdag 12 januari

INVAL OVERLASTGEVEND DRUGSPAND

Naar aanleiding van klachten van omwonenden werd maandagavond rond half tien door politiepersoneel van het district West een inval gedaan in een overlastgevend drugspand aan de Mathenesserweg, nadat tevoren bij het verlaten van het pand twee drugsgebruikers waren aangehouden. In het pand werden zestien drugsgebruikers aangetroffen, die allen werden verwijderd. Door de politiemensen werden dealhoeveelheden heroïne en cocaïne, alsmede diverse gebruikersattributen en twee messen, inbeslag genomen. Het overlastgevende drugspand werd vervolgens afgesloten.

ZES JEUGDIGE BRANDSTICHTERS AANGEHOUDEN

Maandagavond kort voor acht uur werden zes jeugdige Rotterdammers, in leeftijd variërend van veertien tot zeventien jaar, door politiepersoneel van het district Feijenoord-Ridderster aangehouden wegens brandstichting. De knapen hadden brand gesticht in goederen die voor een gesloten restaurant stonden in de Vijf Werelddelen. Door de brand was een ruit van het restaurant gesprongen. Hierdoor sloegen de vlammen naar binnen sloegen en trad de Sprinkerinstallatie in werking. In het restaurant ontstond een enorme waterschade. Brandweerpersoneel had het brandje snel onder controle. De zes brandstichters werden ingesloten.

OVERVALLER OVERMEESTERD

Maandagmiddag even voor zes uur werd in een supermarkt aan de Bredenoord door twee mannen, onder bedreiging met een hamer, een greep in de kassa gedaan. Bij het verlaten van de supermarkt werd één van de mannen, een 27-jarige Rotterdammer, door de bedrijfsleider en twee klanten vastgepakt en naar de grond gebracht. Politiepersoneel van het district Feijenoord-Ridderster nam de verdachte even later van de drie mannen over en sloot hem in. De tweede verdachte zag kans met een nog onbekend geldbedrag de supermarkt te verlaten en reed weg in een even verderop geparkeerdstaande auto. De twee de bedrijfsleider te hulp geschoten klanten raakten tijdens het aanhouden van de overvaller licht gewond en werden ter plaatse door personeel van de GGD behandeld.

STRAATROOF

Maandagavond rond half tien werd een achttienjarige Rotterdammer, na het verlaten van het metrostation aan de Gerdesiaweg, enige tijd gevolgd door twee hem onbekende mannen. Op de Voorschoterlaan werd het slachtoffer door één van hen bij z'n nek gepakt, terwijl de ander hem zijn handtelefoon en portemonnee, waarin een nog onbekend geldbedrag, afhandig maakte.

HENNEPKWEKERIJ ONTMANTELD

SCHIEDAM - Naar aanleiding van een melding over een opengebroken deur werd maandagnacht rond kwart over drie door politiepersoneel van het district Schiedam een onderzoek ingesteld in een woning aan de Couwenhovenstraat. Tijdens het onderzoek werd een hennepkwekerij aangetroffen. Zo'n 450 hennepplanten, alsmede de voor de groei benodigde apparatuur (onder meer assimilatielampen, pompen, transformatoren en sproei-installaties) werden inbeslaggenomen. Naar de eigenaar van de kwekerij wordt een onderzoek ingesteld.

DRIE VERDACHTEN VAN MOORD, CQ. DOODSLAG VOORGELEID

Maandag zijn drie Rotterdammers, in leeftijd variërend van 24 tot 29 jaar, voorgeleid aan de Officier van Justitie verdacht van moord, cq. doodslag op een 27-jarige Rotterdamse vrouw. Het stoffelijk overschot van de vrouw werd op 18 juni van het vorig jaar door personeel van de Rivierpolitie geborgen uit het water van de Vlaardingense Vulcaanhaven. Tijdens het toen ingestelde onderzoek bleek dat in januari 1998 aangifte van vermissing van de vrouw werd gedaan. Uit sectie kwam naar voren dat de vrouw vermoedelijk door misdrijf om het leven was gekomen. De drie mannen, die ontkennen de vrouw om het leven te hebben gebracht, werden vorige week door rechercheurs van de Rivierpolitie aangehouden.

(Persofficier van Justitie).

VERKEERSINFORMATIE

De eerder aangekondigde herbestratingswerkzaamheden, start 11 januari, langs de tramrails in de Bergse Dorpsstraat zijn in verband met de vorst uitgesteld. De nieuwe planning is als volgt. Van woensdag 13 tot en met 21 januari a.s. wordt de Bergse Dorpsstraat, dagelijks van 20.00 tot 06.00 uur, in beide richtingen afgesloten in verband met eerder genoemde werkzaamheden. De tram blijft overigens rijden. Op vrijdagavond beginnen de werkzaamhden om 21.30 uur.

DIEFSTAL DEKBEDDEN

Maandagmiddag nam een onbekende man twee dekbedden weg bij een winkel aan de Mathenesserweg. De 30-jarige winkelier zag dat een man op een fiets de dekbedden vanaf de grond voor zijn winkel wegnam. Hij ging achter de dader aan en haalde hem in. Er ontstond een vechtpartij, waarbij de dader nog kans zag de GSM van aangever te bemachtigen. De dekbedden moest hij echter achterlaten.

BEROVING

Een 30-jarige vrouw werd maandagmorgen vroeg op de Tijmweg het slachtoffer van een beroving. Aangeefster was op weg naar haar woning. Ter hoogte van het bushokje aan de Tijmweg bij de Aveling sprong er een onbekende vrouw tevoorschijn. Zij trok met kracht aan de schoudertas van aangeefster en rukte deze weg. Met de buit ging de verdachte er vandoor in de richting van de Saffraanstraat.

VERNIELING AUTO'S

CAPELLE AAN DEN IJSSEL - Bij de politie van Capelle aan den IJssel is maandag door elf gedupeerden aangifte gedaan van vernielingen aan hun auto's. In de Giraffestraat, Damhertstraat, Robbensingel en Karbouwstraat werden 11 voertuigen bekrast en van diverse wagens werden tevens de antennes afgebroken. De vernielingen zijn vermoedelijk gepleegd in de nacht van zondag op maandag.

Deel: ' Politiebericht Rotterdam Rijnmond - 5622 '