18 januari 1999

Brand en vernielingen bij garagebedrijf
SCHIEDAM -- Bij een garagebedrijf aan de Lange Nieuwstraat zijn zondagochtend twee personenauto's in brand gestoken en twintig personenauto's beschadigd door nog onbekende vandalen. De brandweer kon niet voorkomen dat tevens een deel van het dak van de garage afbrandde. De totale schade is nog onbekend, de technische recherche is een onderzoek gestart.

Inbraak in sportzaak
SCHIEDAM -- Zondagochtend omstreeks kwart voor negen kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat er werd ingebroken in een sportzaak aan de Koemarkt.
Toen de politiemensen ter plekke kwamen, waren de dader(s) helaas al gevlogen. Met een steen was een ruit van de winkel vernield, waarna uit de etalage en uit een kledingrek dat direct achter de etalage stond diverse goederen waren weggenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Politie schiedam bekeurt foutparkeerders
SCHIEDAM -- In het kader van het project 'Verzet je blik' hebben politiemensen van het district Schiedam afgelopen weekend in de wijk Oost parkeercontroles gehouden.
Zaterdagochtend werden 11 bekeuringen uitgedeeld aan foutparkeerders, onder meer op het Van 't Hoffplein (5) en in de Boylestraat (2). Zondagochtend werden 6 foutparkeerders bekeurd, onder andere in de Fahrenheitstraat (1) en de Zamenhofstraat (1). Maandagochtend kregen 10 foutparkeerders, waarvan zes op de Rotterdamsedijk, een bekeuring wegens fout parkeren.
Het project 'Verzet je blik' startte op 14 september 1998. Het project is bedoeld om de parkeeroverlast in de wijk Oost aan te pakken. Foutparkeerders kregen in de periode van 14 september tot 4 oktober 1998 'slechts' een waarschuwing. Daarna ging de repressieve fase in en worden foutparkeerders daadwerkelijk bekeurd.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '