17 augustus 1999

Losgebroken hond zorgt voor overlast
SCHIEDAM -- Maandagavond laat, rond middernacht, kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen van een loslopende hond op de 's-Gravelandseweg.
De hond reageerde agressief op de politiemensen die ter plekke kwamen en liep een aantal keer richting rijksweg A20. De hond bleek thuis te horen bij een bedrijf aan de Jan van Riebeeckweg, waarop geprobeerd werd de eigenaar van de hond te waarschuwen. Deze bleek telefonisch niet bereikbaar te zijn. Daarop werd assistentie gevraagd van collega's van de Hondenbrigade en werd besloten de hond te verdoven, door middel van verdovingspijlen in zijn bil. Ook dit hield niet. Pas na drie uur lukte het de politiemensen de hond te vangen. De verdovingspijlen gingen echter niet meer uit de bil van het beest, waarop het dier per dierenambulance werd overgebracht naar een dierenarts, die de pijlen verwijderde. Daarna werd de hond overgebracht naar het dierenasiel om zijn roes uit te slapen. De rekening van de dierenarts wordt doorgestuurd naar de eigenaar van de hond.

Rijden onder invloed, auto onder toezicht gesteld SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag rond half twee hielden politiemensen van het district Schiedam op de Nieuwe Maasstraat een 35-jarige Schiedammer aan.
De man had teveel gedronken, maar weigerde op het politiebureau mee te werken aan een ademanalyse. Daarop wilden de politiemensen het rijbewijs van de man invorderen. Dit bleek echter nog bij het parket in Rotterdam te liggen na een eerdere invordering. Vervolgens is de auto van de man onder toezicht gesteld en aan het politiebureau geplaatst. De man moet binnenkort voor de rechter verschijnen.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '