6 augustus 1999

Hennepkwekerij ontmanteld, één verdachte aangehouden SCHIEDAM -- In de nacht van woensdag op donderdag trof de politie van het district Schiedam in een bedrijfspand in de Calandstraat een in werking zijnde hennepkwekerij aan.
Nadat de politiemensen het pand binnengingen, ging ook het inbraakalarm af. De huurder van het pand, die tevens eigenaar van de kwekerij bleek te zijn, kwam op het inbraakalarm af en kon direct worden aangehouden. In het pand troffen de politiemensen een vrachtwagen aan met daarin kleine plantjes. Verder waren er twee ruimten, waarin zich een kwekerij bevond en een ruimte voor het drogen en plukken van de planten. Buiten het pand troffen de politiemensen een container aan, waarin ook een kwekerij zat. Donderdagochtend werd de kwekerij waarin in totaal 5200 hennepplanten stonden, ontmanteld. De planten, ruim 2000 gram reeds geoogste hennep, alsmede de voor de groei benodigde middelen werden in beslag genomen. De planten en de hennep worden vernietigd. De eigenaar, een 39-jarige man uit Spijkenisse is ingesloten.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Personeel van een supermarkt aan het Nieuwlandplein hield donderdagochtend rond elf uur een 15-jarige Schiedammer aan op verdenking van winkeldiefstal.
De jongen had even tevoren geprobeerd twee pakjes kauwgom ter waarde van zes gulden weg te nemen. De jongen werd overgedragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau. Na overleg met de officier van justitie werd besloten dat de jongen binnenkort moet verschijnen op een zogeheten SIL-zitting.
Deze zittingen zijn speciaal voor jongeren die al eerder met de politie in aanraking zijn geweest en daardoor niet meer in aanmerking komen voor het bureau Halt. Tijdens een SIL-zitting wordt een jongere vaak ver-oordeeld tot een taak- of leerstraf.

Hooibalen in brand
SCHIEDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks half twee kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen van een brand in het Beatrixpark.
Toen de politiemensen ter plekke kwamen bleken er twee hooibalen in brand te staan. De brandweer, die ter plekke kwam om het vuur te blussen, is enkele uren bezig geweest met nablussen. De hooibalen zijn vermoedelijk in brand gestoken. De politie stelt een nader onderzoek in.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '