7 juni 1999

Aanrijding onder invloed
SCHIEDAM -- Zaterdagmorgen omstreeks half acht kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat op de Westfrankelandsedijk een auto tegen een paal was gebotst waarop de bestuurder van de auto er lopend vandoor zou zijn gegaan.
Ter plekke meldde zich een 22-jarige vrouw uit Schiedam, die verklaarde de bestuurder te zijn. De vrouw bleek de macht over het stuur te zijn verloren en met haar auto tegen het paaltje te zijn gebotst. Uit politieonderzoek bleek dat de vrouw onder invloed van alcohol verkeerde. Zij werd hierop meegenomen naar het politiebureau in Schiedam, waar haar een blaastest werd afgenomen (uitslag 0,85 promille). De vrouw kreeg een schikking van 700 gulden aangeboden, die zij weigerde. Zij moet zich binnenkort voor de politierechter verantwoorden.

Man over straat met kettingzaag
SCHIEDAM -- Vrijdagmiddag omstreeks half vier kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat er op de Burgemeester Van Haarenlaan een man zou rondlopen met een kettingzaag onder zijn arm. Toen politiemensen poolshoogte namen, troffen ze op de Piersonstraat een 23-jarige Schiedammer aan. De man verklaarde dat hij de zaag van zijn vader had gehad en dat hij hem ging verkopen. Uit onderzoek is inmiddels gebleken dat de vader van de man nooit een kettingzaag heeft gehad. De politie is daarom op zoek naar de eigenaar van de kettingzaag. Hij of zij wordt verzocht contact op te nemen met het politiebureau in Schiedam, telefoon 010-27 40205.

Jongen aangehouden na vernieling abri
SCHIEDAM -- Een bewoner van de Rotterdamsedijk hield zaterdagavond omstreeks zes uur een 10-jarige jongen uit Schiedam aan, die even tevoren met een steen een ruit van een abri had ingegooid. De jongen werd overgedragen aan de politie van het district Schiedam. Na verhoor werd de jongen door zijn vader aan het politiebureau opgehaald. De jongen wordt doorverwezen naar het bureau Halt.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '