8 juni 1999

Man gewond na vechtpartij
SCHIEDAM -- Maandagavond omstreeks kwart over negen kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat er een vechtpartij had plaatsgevonden op de Professor Kamerlingh Onneslaan. Toen politiemensen ter plekke kwamen, troffen ze op straat een plas bloed aan en zagen ze dat diverse deuren van woningen besmeurd waren met bloed. Na onderzoek troffen ze in een woning een 27-jarige Schiedammer aan die betrokken was geweest bij een vechtpartij. De man liep daarbij diverse verwondingen op aan zijn hoofd en een been. De man verklaarde geslagen te zijn door een 29-jarige Schiedammer die eveneens in de woning aanwezig was. Deze man werd daarop aangehouden. Het slachtoffer werd overgebracht naar het Schieland ziekenhuis. De aanleiding voor de vechtpartij is nog onduidelijk. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Gestolen bromscooter aangetroffen in kelderbox
SCHIEDAM -- Maandagavond omstreeks half elf kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat er ter hoogte van de Burgemeester van Haarenlaan een bromscooter was weggenomen. Getuigen verklaarden dat ze hadden gezien dat twee nog onbekende mannen de bromfiets hadden meegenomen en deze in een kelderbox van een flat aan de PJ Troelstralaan hadden geplaatst. De politiemensen stelden hierop een onderzoek in de kelderbox in en troffen daar drie bromscooters aan, waaronder de zojuist ontvreemde scooter. Van de drie bromscooters bleek het contactslot geforceerd te zijn. Het is nog onduidelijk van wie de andere twee bromscooters zijn. Ook is het nog onduidelijk wie de scooters heeft ontvreemd en hoe ze in de kelderbox terecht zijn gekomen. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Inbraak in winkel
SCHIEDAM -- Maandag deed een medewerkster van een boekwinkel aan de Hoogstraat bij de politie van het district Schiedam aangifte van inbraak in de winkel.
De zaak was zondag omstreeks zes uur 's middags afgesloten. Maandagochtend omstreeks negen uur bleek dat de toegangsdeur van de winkel was geforceerd. Uit de winkel werd een nog onbekend bedrag aan wisselgeld weggenomen. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '