22 februari 1999

Beginnend glazenwasser steelt lastdragers
SCHIEDAM -- Zondagmiddag rond twaalf uur kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat een onbekende man op de Nassaulaan lastdragers van een auto aan het schroeven was. Omdat de getuige het niet vertrouwde, had hij het kenteken van de auto van de man opgeschreven en doorgegeven aan de politie. Toen de politie een onderzoek instelde op het Halleyplein, het adres behorende bij het kenteken, bleek een 31-jarige Schiedammer net bezig lastdragers op zijn auto te schroeven. De man werd aangehouden. Hij bekende de lastdragers even tevoren op de Nassaulaan te hebben gestolen, omdat hij als glazenwasser aan de slag wilde, maar zijn ladders niet kon vervoeren.

Auto's beschadigd
SCHIEDAM -- In de nacht van zaterdag op zondag werden bij een autobedrijf aan de Jan van Riebeeckweg 15 auto's beschadigd. Met stenen waren de ruiten van de auto's ingegooid. De totale schade wordt geschat op ruim 20.000 gulden. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Rijden onder invloed
SCHIEDAM -- In de nacht van zondag op maandag omstreeks half een hield politiepersoneel van het district Schiedam op rijksweg A20 een 48-jarige Schiedammer aan.
De man had teveel gedronken (promillage 1,25). Hij kreeg een bekeuring van 900 gulden.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '