2 februari 1999

Getuigenoproep
SCHIEDAM -- Donderdag 28 januari vond er rond tien over acht 's ochtends op de P.J. Troelstralaan een aanrijding plaats tussen een personenauto en een bromscooter.
Een 17-jarige Schiedamse, bestuurder van de bromscooter, raakte daarbij licht gewond: ze liep kneuzingen op aan onder meer haar knie en heup. Omdat de toedracht van het ongeluk niet geheel duidelijk is, is de politie van het district Schiedam op zoek naar getuigen van de aanrijding. Zij kunnen contact opnemen met het politiebureau in Schiedam, telefoon 010-27 40212.

Man weigert blaastest: rijbewijs ingevorderd
SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks een uur hielden politiemensen van het district Schiedam op de Koemarkt een 41-jarige Schiedammer aan.
De man bestuurde een auto, terwijl hij teveel had gedronken. Eenmaal op het bureau weigerde de man mee te werken aan de blaastest, waarop zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Groep jongeren gaat er met bromscooter vandoor
SCHIEDAM -- Maandagavond omstreeks kwart over acht werd een 16-jarige jongen uit Vlaardingen op de Parkweg beroofd van zijn bromscooter. De jongen stond ter hoogte van het Hazepad met een paar vrienden te praten, toen een groep van ongeveer zeven jongens bij hen kwam staan. Ze dreigden de Vlaardinger in elkaar te slaan als hij hen niet op de scooter zou laten rijden. Nadat ze steeds opdringeriger werden en de jongen enkele malen in zijn knieholten hadden gestoot, gaf hij hen de sleutel. Twee jongens gingen er vervolgens op de bromscooter vandoor. De overige jongens gingen er even later te voet vandoor. De politie van het district Schiedam stelt een onderzoek in.

Inbraak in bouwmarkt
SCHIEDAM -- Tijdens een onderzoek maandag op de Philippusweg (Spaanse Polder) zagen politiemensen van het district Schiedam dat er van een aldaar gevestigde bouwmarkt een ruit gesneuveld was. Via de gesneuvelde ruit is het mogelijk het bedrijf te betreden. Bij nader onderzoek bleek er nog een ruit stuk te zijn en bleken er uit het bedrijf 25 decoupeerzagen te zijn ontvreemd. Het is nog onduidelijk wanneer de inbraak heeft plaatsgevonden. Afgelopen zaterdag ging omstreeks half twaalf bij het bedrijf het inbraakalarm af, maar politiemedewerkers die ter plaatse waren konden toen geen braakschade constateren. De politie stelt een nader onderzoek in.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '