8 februari 1999

Vechtpartij in asielzoekers opvangcentrum
SCHIEDAM -- Zaterdagavond omstreeks elf uur brak in het asielzoekers opvangcentrum (in het voormalige sportfondsenbad) aan de Burgemeester Knappertlaan een vechtpartij uit tussen twee mannen (31 en 36 jaar oud).
Daarbij raakte een 38-jarige vrouw, echtgenote van een van de vechtersbazen, gewond. Aanleiding voor de vechtpartij was onenigheid over de kinderen van het echtpaar. Tijdens de vechtpartij sloegen de twee mannen met stokken op elkaar in. Toen de vrouw tussenbeide wilde komen, werd zij met een ijzeren pijp op het hoofd geslagen. De politie van het district Schiedam hield beide mannen aan. De vrouw werd overgebracht naar het Schieland Ziekenhuis, waar bleek dat ze een gebroken nekwervel had. Het is echter nog onduidelijk of het letsel is veroorzaakt door de klap. De drie betrokkenen zullen niet terugkeren in het asielzoekerscentrum. Ze worden elders in het land ondergebracht.

Dronken automobilist aangehouden na aanrijding
SCHIEDAM -- Zondagmiddag omstreeks een uur vond op de Nieuwe Damlaan een aanrijding plaats.
Een 73-jarige Schiedammer stond voor het rode verkeerslicht te wachten, toen een achteropkomende automobilist vanwege de gladheid niet meer op tijd kon remmen en achterop het voertuig van de Schiedammer botste. Terwijl de politie de gegevens van de Schiedammer noteerde, ging de ander, een 39-jarige Rotterdammer er te voet vandoor. Hij kon even later worden aangehouden. De man bleek gedronken te hebben. Hij werd overgebracht naar het politiebureau, waar hem een blaastest werd afgenomen (resultaat 1,85 promille). Het rijbewijs van de man is ingevorderd

Vier jongens aangehouden wegens diefstal telefoon SCHIEDAM -- Zaterdagmiddag rond kwart over vier kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat vier jongens een draadloze telefoon hadden weggenomen uit een juwelierszaak in de Nieuwe Passage.
Toen politiemensen in de omgeving een onderzoek instelden, troffen ze op de Broersvest vier jongens aan, die een draadloze telefoon aan het 'uitproberen' waren. Omdat de jongens voldeden aan het opgegeven signalement werden ze aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De politie stelt een nader onderzoek in.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Zaterdagmiddag omstreeks half drie hield personeel van een supermarkt aan het Broersveld een 33-jarige man uit Gouda aan. De man had geprobeerd een pak wasmiddel ter waarde van 15 gulden weg te nemen. Hij werd overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Caravan afgebrand
SCHIEDAM -- Op de Westfrankelandsedijk stond in de nacht van zaterdag op zondag omstreeks kwart over twee een caravan in brand. Hoewel de brandweer het vuur snel onder controle had, brandde de caravan geheel af. Onderzocht wordt of de brand is aangestoken.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '