17 maart 1999

Overval op pallethandel
SCHIEDAM -- Woensdagochtend omstreeks acht uur hebben twee nog onbekende mannen een overval gepleegd op een pallethandel aan de Vliststraat (Spaanse Polder).
De twee bedreigden een werknemer van het bedrijf met een vuurwapen. Toen de man zei dat er geen geld was, werd hij door de overvallers geslagen. Uiteindelijk gingen de mannen er, met een nog onbekend geldbedrag en een reclamekoffer, te voet vandoor in de richting van de Overschieseweg. Een onderzoek in de omgeving leverde geen resultaat op. De recherche van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in. Het signalement van de verdachten luidt: twee blanke mannen, lengte ongeveer 1.80 meter, normaal postuur, leeftijd tussen 20 en 30 jaar. Een van de mannen was gekleed in een blauwe werkbroek, voorzien van witte verfvlekken. De daders waren in het bezit van een plastic tas van supermarktketen Bas van der Heijden. Getuigen kunnen contact opnemen met de recherche van het district Schiedam, telefoon 010-27 44342.

Twee hennepkwekerijen opgerold
SCHIEDAM -- De politie van het district Schiedam heeft dinsdagochtend rond tien uur in een woning aan de Schimmelpenninckstraat een hennepkwekerij aangetroffen en ontmanteld.
In het pand werd een onderzoek ingesteld na klachten van omwonenden. Ruim 490 hennepplanten, groeilampen en andere kwekerijgoederen werden in beslag genomen. Naar de bewoner van het pand wordt een nader onderzoek ingesteld.
Maandagochtend werd in een woning aan de Willem Pijperstraat een hennepkwekerij aangetroffen en ontmanteld. Ook hier werden ruim 490 planten en diverse kwekerijgoederen in beslag genomen. Twee mannen, een 27-jarige en een 19-jarige Schiedammer, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De woningbouw heeft de huur opgezegd aan de bewoner van het pand.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '