26 mei 1999

Man gewond na steekpartij
SCHIEDAM -- In de nacht van dinsdag op woensdag omstreeks kwart voor een vond in de Johan Wagenaarstraat een steekpartij plaats, waarbij een 28-jarige Schiedammer gewond raakte.
De man kwam met zijn auto de Johan Wagenaarstraat inrijden, waar hij werd opgewacht door een 47-jarige man uit Vlaardingen. De Vlaardinger sloeg met een stuk hout de voorruit van de auto van de Schiedammer stuk en stak het slachtoffer vervolgens met een mes in de schouder. De verdachte werd even later op de Zwaluwenlaan in Vlaardingen aangehouden. Het mes werd in beslag genomen.
De aanleiding van de steekpartij wordt gezocht in de relatiesfeer. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Twee gewonden na aanrijding
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag rond twaalf uur vond op de Matlingeweg (Spaanse Polder) ter hoogte van de Oost Abtsbrug een aanrijding plaats waarbij twee mensen ernstig gewond raakten.
Door nog onbekende oorzaak was een 40-jarige Hagenaar met zijn voertuig op de rijbaan voor het tegemoetkomend verkeer geraakt en daarbij frontaal tegen een bestelbus, bestuurd door een 27-jarige Schiedammer, gebotst. De Hagenaar raakte door de aanrijding bekneld in zijn auto en moest door de brandweer uit het voertuig worden gezaagd. Met ernstig hoofdletsel werd het slachtoffer per spoedtransport overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam. Omdat in zijn auto gebruikersartikelen voor het gebruik van verdovende middelen werden aangetroffen, werd in het ziekenhuis van het slachtoffer bloed afgenomen.
De 27-jarige automobilist uit Schiedam werd met nek- en rugletsel eveneens naar het Dijkzigt ziekenhuis vervoerd. De Matlingeweg was ten gevolge van het ongeluk ruim anderhalf uur in beide richtingen gestremd.

Bromfietscontrole
SCHIEDAM -- Politiepersoneel van het district Schiedam hield dinsdagmorgen tussen zeven en negen uur een bromfietscontrole op de Parkweg.
In totaal werden 38 bromfietsen en -scooters aan een controle onderworpen, waarbij veertien berijders op de bon werden geslingerd voor onder meer het niet dragen van een helm, geen bromfietscertificaat en het voeren van een onjuiste plaat. Eén bromfiets werd in beslag genomen wegens teveel vermogen en geluid.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '